Eerste week, werken en leven op een cruiseschip!!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Eerste week, werken en leven op een cruiseschip!!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Eerste week, werken en leven op een cruiseschip!!!

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

03 December 2010 | Mexico, Mexico-stad

Holla!!
Hier dan eindelijk mijn eerste reisverslag vanaf het schip. Wat een andere wereld is dit zeg! Na een lange reis afgelopen vrijdag eindelijk aangekomen in San Diego. De vlucht duurde in totaal 14 uur en dat was opzich best prima te doen hoor. Echter had ik een tussenlanding in Chicago, en moest daar nog eens 2,5 uur wachten! Al met al veilig en wel aangekomen in San Diego. Vanaf de luchthaven moest ik een taxi pakken naar het hotel. Geen enkel probleem want, hier spreken de mensen tenminste Engels! Totaal andere wereld dus vergeleken met Shanghai. Maar, zeker fijn dat men Engels spreekt vooral als je alleen op pad bent. Na een fijne nachtrust de volgende dag lekker s ochtends gegeten en vervolgens werd ik om 07.15 opgehaald bij het hotel om direct door te gaan naar het schip. Er waren genoeg mensen, die ook naar het schip gingen dat betekende gelijk wat mensen leren kennen. Waaronder een duits meisje, wat tevens ook mijn Room-mate is geworden.

Wauwie, en toen kwamen we aanrijden in de haven en je ziet voor het eerst het grote schip en je denkt…. Hier ga ik de aankomende maanden leven! Hoe bizar is dat!? Vervolgens moesten we nog ruim een uur wachten voordat we aan boord mochten. Helaas waren er wat problemen bij mij, aangezien ik niet op de lijst stond. Dit betekend dat ze crew niet wist dat ik zou komen. Gelukkig was snel alles geregeld en kon ik aan boord. Welkomstpresentatie gehad en vervolgens een buddie toegewezen. Kregen een rondleiding over het schip en maakte kennis met onze collega’s. Het Duitste meisje: Francesca, doet hetzelfde als mij. We doen dus beide Front-office. Ik ga 2 maanden Front-office doen en 2 maanden Back-office. Het zijn lange dagen die ik maak. Je maakt rond de 10 tot 11 uur per dag en voor nu heb ik het gevoel dat ik alleen maar aan het werk ben. Hopelijk hier snel verandering in komen. Morgen alweer een week voorbij. Opzich vliegen de dagen zo voorbij omdat, je alles moet leren en het zulke lange dagen zijn hoef je je niet te vervelen. We zijn momenteel in Mexico en ga zo weer varen richting de volgende haven in Mexico. Je kunt op de site van Holland America Line precies zien waar ik ben, en waar ik heen ga. Momenteel is het dus erg druk en worden we beide ingewerkt. Dit komt omdat, het meisje wat onns momenteel aan het inwerken is 10 December van boord afgaat en voor die tijd moeten wij dus alles weten!!

Er zijn veel leuke mensen aan boord, en vermaak me prima! Hoop echter straks wat meer vrije tijd te hebben zodat ik het gevoel het dat ik ook nog iets ga zien. In Puerto Vallarta mochten we even van het schip af en ook vandaag had ik de tijd om even van het schip af te kunnen. Zoals het er nu uitziet zal dit morgen ook het geval zijn.

Hoe ziet je werkdag eruit?! Een voorbeeld is: je begint om 7 uur, werkt tot 12 uur, dan heb je 2,5 uur pauze en begint weer om 14.30 tot 17.30 daarna heb je weer pauze tot 19.00 en dan weer werken tot 21.00. Uiteraard kan je dag er zo anders uitzien! Dit is natuurlijk per dag verschillend. Verder maak ik genoeg mee! Bijvoorbeeld: general drill. Dit betekend dat het algemene alarm afgaat. Je moet dan gelijk naar je hut, je lifejacket pakken en je warm aan kleden. Vervolgens moet je naar je life-raft toe waar vragen worden gesteld over veiligheid. Op het werk zelf krijg je de gekste vragen. Dit komt omdat de doelgroep toch wel rond de 65+ is! Je krijgt dan zoal vragen als: hoelaat is het? Wat voorn weer is het vandaag? Daar moet ik opzich wel om lachen.

Hopelijk heb ik jullie straks meer te vertellen over alle mooie bestemmingen! Om jullie toch een klein beetje jaloers te maken: het is hier heerlijk 30 graden!! En de zon schijnt volop… Niet verkeerd toch?!

En nu zullen jullie vast al denken… Is ze al zeeziek?! Haha, nee gelukkig nog niet. Laatst was de zee ontzettend woest en alles bewoog gewoon op het schip. Echter, werken gaat gewoon door! Zit je rustig achter je computertje en voel je je maag heerlijk heen en weer gaan! Gelukkig raakte ik er aan gewend. Maar, als je door de gangen liep leek het net of je dronken was. En wat vooral erg leuk is, heerlijk in je bedje liggen en het gevoel hebben dat je op een luchtbed ligt midden op zee. Geweldige ervaring!!

Alles heeft zo zijn voor en nadelen, vooral omdat dit een wat ouder schip is zijn er toch regelmatig wat problemen. Denk bijvoorbeeld aan een toilet, welke niet doorspoelt! Heel fijn als er dan een algemeen probleem is met een tank waardoor je gek gebeld wordt door gasten, die maar blijven vragen wat er aan de hand is. Ach en dan moet je zelf ook nog eens naar het toilet! Whoehoe, leven op een schip! Geweldig! En ook nog iets, wat eigenlijk heel normaal is maar, wat momenteel wel anders voelt! We zijn al bezig met kerstversiering aan het ophangen! Ik ben erg benieuwd hoe de kerst hier zal zijn! Hoe bizar is dat?! Je kijkt naar buiten en je ziet de zee, met een zonnetje en binnen hangt er kerstversiering!! Een mooie ervaring.

Al met al, bevalt het me goed. Ik vermaak me tot op zekere hoogte prima, maar wat ik eerder al zei hopelijk krijgen we straks iets meer de gelegenheid om van het schip af te mogen voor een iets langer dan 2 uur. Dan kan ik jullie nog veel meer leuke verhalen vertellen! De foto’s volgen snel, ik probeer er een aantal op de plaatsen echter is de verbinding op zee nogal traag! Dit betekend dat sommige site’s niet zo makkelijk te bezoeken zijn.

Ik vind het super leuk om allemaal reactie’s te krijgen!! Ik lees ze allemaal en probeer ze uiteraard zo snel mogelijk te beantwoorden. Vooral blijven doen!! En uiteraard ook hier op waarbenjij.nu want, hopelijk kan ik hier weer een mooie boek van maken.

Liefs en dikke kus!!

  • 03 December 2010 - 07:24

    Tom:

    Daar is ie dan! Het eerste verslag en gelijk een hele leuke om te lezen! Op naar het volgende prachtige boek, Whoehoe! Lijkt mij heerlijk om met zo'n ''general drill'' in temperaturen van 30 graden je lekker warm aan te kleden, haha! Nou schat, veel succes met werken!...en op dit moment hoef je geen moeite te doen om ons jaloers te maken! De sneeuw komt tot onze oren en jij bent heerlijk aan het varen in warm weer! Geniet ervan schat! Die vrije tijd gaat straks vanzelf komen! Hele dikke kus! PS super om je foto's te bewonderen

  • 03 December 2010 - 09:28

    Rick:

    Toppertje hoor, goed geregeld!
    Heb even gekeken, en over 10 dagen (13 december) kom je op de mooiste bestemming ;) Zou leuk zijn als je er dan even af mag! Heel veel succes nog met alles op de boot!
    X

  • 03 December 2010 - 09:57

    Manon:

    Meidd, nou klinkt goed hoor! Hoop idd voor je dat je wat meer tyd krigt om wat te gaan zien! Maar komt vast wel goed! Voorlopig zit ik iedere dag in de bus naar wageningen ;)
    Xxx

  • 03 December 2010 - 12:42

    Bas:

    Ey Latoya,
    zoals ik je al vele malen gezegd heb... ben stiekem wel beetje jaloers op je! Als ik het zo lees dan herken ik ook precies wat je bedoelt, maar wees gerust, na die trainingen dan heb je je draai gevonden en minder nachtrust nodig ;) en dan kan je lekker genieten van je momenten aan land! Nou ik zal je de komende tijd zeker gaan volgen! Veel plezier, geniet er van and tell us all about it !

  • 03 December 2010 - 12:42

    Bas:

    Ey Latoya,
    zoals ik je al vele malen gezegd heb... ben stiekem wel beetje jaloers op je! Als ik het zo lees dan herken ik ook precies wat je bedoelt, maar wees gerust, na die trainingen dan heb je je draai gevonden en minder nachtrust nodig ;) en dan kan je lekker genieten van je momenten aan land! Nou ik zal je de komende tijd zeker gaan volgen! Veel plezier, geniet er van and tell us all about it !

  • 04 December 2010 - 21:20

    Maxime:

    Lieve schat,
    Zoals ik beloofd heb aan je, ga ik jou ook absoluut volgen.
    Je eerste verhaal vind ik al waanzinnig leuk om te lezen, en om het stukje van het zeeziek en luchtbed heb ik onwijs gelachen. Want dan moet ik echt denken aan die ene avond bij mij op bed! Dit klinkt wel fout, maar jij weet precies wat ik bedoel. Gelukkig heb je een leuke roommate, en ga je een geweldige tijd tegemoet.
    Ik ben alleen maar ontzettend trots op je dat je echt op dat schip zit!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag en vergeet niet je bent een kanjer!
    Liefs en dikke kus,

  • 05 December 2010 - 08:16

    Jacky:

    Mahal Latoya

    Sad to inform you that Sally has died today in Manila hospital at 14.00, 50 years of age.
    This due to a car accident yesterday.
    Hans is underway home.

    Mahal kita,

    Jacky

  • 05 December 2010 - 12:21

    Daisy Van Zijl:

    Lieve Latoya..
    Wat geweldig om dit te horen..
    dit is een enorme ervaring! en ik weet zeker dat iedereen jaloers op je is..ik kan zeggen dat k trots op je ben.! en k zal je volgen! ben benieuwd wat je verder mee maakt. wel raar he kerst vieren onder de zon en een keer niet in de sneeuw..
    geniet ervan zon kans krijg je maar 1 keer en niet teveel mams en tom missen he..
    Ben trots op je dikke kus Dais

  • 05 December 2010 - 17:10

    Guuuusjeee:

    Poeeppiee,

    Zit er leuk uit.. en vooral dat kerst met het zonnetje en het luchtbed in de zee. Je zal het maar hebben he zeeziekte! die 30 graden staat mij wel aan. Op het moment is de sneeuw aan het dooien maar er was aardig wat gevallen. Beetje warm aankleden en een sneeuwballen gevecht houden is ook niet tom. Skype we snel?
    Liefs

  • 05 December 2010 - 22:12

    Yvonne En Richard :

    he stuk. eindelijk dan gearriveerd op ""de Statendam"". het is je gelukt ! Heb met plezier je eerste grote verslag van je belevenissen aan boord gelezen. en je weet dat we dat blijven doen. Ik zou zo graag heel even een vogeltje willen zijn om even bij je te kijken. We wensen je heel veel plezier in deze bijzondere tijd.
    dikke kus van ons. xx

  • 06 December 2010 - 13:54

    Roos:

    Zo super gaaf! Heel erg leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet van de 39 graden daar hoor!
    en nogmaals super knap van je, heb bewondering voor je.
    Liefs Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Latoya

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 1407
Totaal aantal bezoekers 58053

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 12 December 2013

Nieuw Amsterdam - Holland America Line

25 November 2010 - 19 Maart 2011

Stage lopen op een cruiseschip!

11 Juli 2010 - 04 November 2010

Shanghai

Landen bezocht: