Fort Lauderdale, Aruba en Panama!! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Fort Lauderdale, Aruba en Panama!! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Fort Lauderdale, Aruba en Panama!!

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

15 December 2010 | Panama, Panama-stad

Lieve vriendjes en vriendinnetjes!!
Hola!! Daar is ze dan weer hoor… Vandaag een berichtje vanaf het schip, richting Costa Rica! De eerste cruise zit er alweer op en we zijn nu al halverwege de tweede cruise!! Betekend dat we in Florida, Fort Lauderdale nieuwe gasten aan boord hebben mogen verwelkomen en dat mijn collega die mij alles zo goed als mogelijk heeft geleerd van boord af is! En nu komt het dan toch echt op mij aan…. Maar, het gaat ontzettend goed!!! Ik leer ontzettend veel en ik wil alles maar blijven leren, leren en het nog beter doen. Lijkt me een goed teken toch?!

We hebben nu een rooster wat meer vrije tijd geeft. Zoals bijvoorbeeld beginnen om 07.00 uur tot 12.30 en dan vrij tot 18.30 en dan weer werken tot 23.00. Super fijn natuurlijk, als we in een haven zijn heb je tenminste echt de tijd om iets te mogen zien van het eiland of land!! Maandag was het dan mijn geluksdag. We kwamen aan in Aruba en ik had heerlijk de hele middag vrij. Die ik zeker goed benut heb. Heerlijk rond gelopen in Oranjestad, terrasje gepakt en weer verder gelopen. Daarna het suttlebusje gepakt naar het strand. Dat moest ik natuurlijk wel even zien he!! Echt ontzettend mooi. Je denkt altijd dat de plaatsjes mooier zijn in de reisgidsen maar, dit was totaal niet het geval. Nog heerlijk Nederlands kunnen praten, en even genoten van mijn vrije tijd. Voor herhaling vatbaar!! Dat kan ik zeker wel zeggen.

Vandaag(woensdag) zijn weer weer door het panamakanaal gegaan.. En dit keer had ik de tijd om eens even goed te bekijken hoe het allemaal in zijn werk gaat. Het is ongelovelijk, het past allemaal net en precies. Het schip had geen meter breder moeten zijn, want dan hadden we een groot probleem gehad. Echt een geweldige ervaring en ik bleef maar, tegen mijn collega zeggen: it is amazing!! Hij moest er natuurlijk wel om lachen aangezien hij het al meerdere malen had gezien haha!!

Op het werk gaat het steeds beter, en ik begin het nu ook echt leuk te vinden! Ik ken de gasten nu, en dat geeft me ook een goed gevoel. Ik weet niet of ik het in het andere verslag al had aangegeven maar, ik ga 2 maanden back-office doen en 2 maanden front-office doen. Dit is erg leuk voor de afwisseling. Als International Concierge, ben je verantwoordelijk voor alle Verandah Suites. Er zijn uiteraard meerdere soorten kamers zoals, een stateroom(standaard), verandah suites, deluxe verandah suites en een penthouse. Nu ik steeds meer weet, en begrijp hoe alles in zijn werk gaat kan ik het beter aan de gasten uitleggen en daardoor kan ik mezelf ook inleven in de gast. Echt een topervaring! De eerste twee weken waren erg zwaar, gelukkig gaat het nu stukken beter.

Vanaf morgen mag ik ook het dagelijkse programma vertalen voor de Nederlanders onder ons en vanaf de volgende cruise komt ook de Spaanse vertaling er ook gezellig bij!! Ik heb er erg veel zin in, een eigen verantwoordelijkheid.

Naast het werken moet ik ook opdrachten maken, zodat ik het bedrijf echt begin te leren kennen! Ga dat uiteraard zo snel mogelijk afronden zodat, ik echt van mijn vrije tijd kan genieten! Mijn volgende haven waar we in komen, is Costa Rica. Helaas moet ik dan werken maar, er komt vast wel een andere keer dat ik de haven/plaats weer mag verkennen! Het blijft een raar gevoel allemaal, de zon schijnt, het is warm buiten en er staat een kerstboom buiten samen met de kerstman!! Echt heel bizar.. Ik begrijp het helemaal niets meer van haha!!
Dit was het eigenlijk wel weer tot zovere…. Alles gaat gewoon ontzettend goed en ik vermaak me prima. De mensen zijn zo aardig, ik kan met ze lachen en genieten!! Maar toch heb ik het ook wel met ze te doen. De indo’s werken zo ontzettend hard voor een laag salaris en dat is zo oneerlijk. Je ziet duidelijk de rangen verdeeld en in mijn ogen hoort dat zeker niet… Maar, goed wie ben ik?!

Lieve iedereen, bedankt voor alle lieve en leuke reacties!!! Doen doen doen hoor haha!!

Liefs en dikke kus,
Latoya

  • 16 December 2010 - 11:26

    Anne:

    Meis,
    Wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt daar!!! Ben echt jalours op je als ik die foto's zie haha... Geniet er lekker van!
    Dikke kus Anne

  • 18 December 2010 - 22:46

    Suus:

    Lieverd 'wat onwijs Tof allemaal!!!........balen dat de vrije tjd iets minder is als in shanghai , maar jou kennende haal je eruit wat er in zit en zo hoort het ook!!! ( zal je nog ff melden dat mams probs heeft met de pc zoals je al weet .....anders was hier zeker ook een reactie van haar te lezen....)

    Blijf Genieten!!!
    Hele dikke Knufff en Kusss van ons allemaal!!!!!

  • 20 December 2010 - 11:31

    Agnes En Henk :

    wij wensen jou hele fijne kerstdagen
    en een gezond 2011.
    WIJ BLIJVEN JE VOLGEN.
    HEEL VEEL LIEFS VAN ONS.

  • 24 December 2010 - 18:14

    Sarah:

    Wat heerlijk om je verhalen weer te lezen en je foto's te zien.
    Het zal inderdaad wel heel vreemd zijn met kerst en warmte samen. Geniet er maar van, er komen vast nog winters in Nederland dat je terug verlangt naar een warme zonnige kerst!
    liefs

  • 24 December 2010 - 18:57

    Bart:

    hallo latoya, zit jij lekker in de zon en als ik naar buiten ga met tygo bevriezen we dat is echt oneerlijk hahahaha grapje maar ik wens je een leuke reis groetjes en kusjes mij doei doei en een fijne reis

  • 26 December 2010 - 16:02

    Richard En Yvonne :

    hai stuk, een dikke kus vanuit ons wintersport gebied. wij een witte kerst, jij een warme kerst.
    zo te lezen, heb je weer heel wat gezien en vooral geleerd. kanjer.
    xxx r en y xxx

  • 26 December 2010 - 17:57

    Mikey:

    En hier is het -2 en jij daar met 30 graden en zon??? het leven is niet eerlijk.!!

  • 03 Januari 2011 - 20:38

    Liek:

    Hey stinkert, hoe gaat het met je? Je bent zeker te druk voor een nieuw verhaal ben heel benieuwd hoe het met je gaat.
    XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Latoya

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 58053

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 12 December 2013

Nieuw Amsterdam - Holland America Line

25 November 2010 - 19 Maart 2011

Stage lopen op een cruiseschip!

11 Juli 2010 - 04 November 2010

Shanghai

Landen bezocht: