Laatste cruise & Aruba - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Laatste cruise & Aruba - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Laatste cruise & Aruba

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

10 Maart 2011 | Panama, Panama-stad

Lieve iedereen,

Allereerst super bedankt voor alle leuke reacties, echt heel fijn en leuk om te lezen! Ook zeker, leuk om te horen dat jullie het allemaal leuke verslagen vinden haha! Het blijft namelijk soms best wel lastig hoor om alles op papier te zetten en duidelijk te maken wat je nou precies bedoelt en mee hebt gemaakt.

Mijn laatste cruise is aangebroken en we zijn alweer halverwege, betekend dag 7! Vandaag voor de laatste keer door het Panama Kanaal geweest, na in totaal 8 keer denk je dat je het toch allemaal wel gezien hebt. Echter is het het tegenovergestelde en ben ik in mijn pauze mooi naar buiten gegaan om alles weer goed te bekijken. Je beseft dan toch wel uiteindelijk, dit is de laatste keer. Ik weet nog als de dag van gister dat ik nog 8 keer het Panama Kanaal in het vooruitzicht had. Echter is het dan nu eht voorbij. Elke stap die je nu zet besef je toch wel dit is de laatste keer…. Aan de ene kant voelt het ontzettend goed en aan de andere kant blijft het een dubbel gevoel. Ik heb echt een super tijd gehad hier aan boord, ms. Statendam. Vooral ontzettend veel geleerd! En dat is uiteindelijk de reden geweest waarom gekozen heb om stage te lopen op een cruiseschip.

De laatste cruise gaat ontzettend goed, 3 weken geleden zijn er twee nieuwe collega’s aan boord gekomen en dat betekend wat meer ruimte om andere dingen te doen en een lage werkdruk. En dat voelt erg goed om zo je stage af te kunnen ronden. Het rooster is daar in tegen ook zeker verbeterd en heb gelukkig wat meer vrije tijd, en ik moet zeggen dat heb je na 3.5 maand knallen zeker wel nodig.

Ander halve week geleden, ben ik aan wal gegaan in Fuerte Amador. Dit is een haven vlakbij Panama City. Super leuk, helaas maar andere half uur de tijd… Dus kon helaas niet de stad verkennen. Maar heerlijk op een terrasje genoten van een hapje en een drankje. Als we vertrekken van San Diego naar Fort Lauderdale zijn we altijd een avondje in deze haven. Het schip gaat voor anker, en de gasten kunnen met kleine bootjes (tenders) aan wal.

Afgelopen weekend zag ik op het rooster dat ik maandags een middag vrij had van 12.00 uur tot 18.30 uur. Super fijn, en die dag waren we in Oranjestad, Aruba. Toen maar eens bedenken wat ik zal ga doen. Hup, het excursie boekje gepakt in de hoop dat een tour zou vertrekken in de middag. En dit keer had ik geluk! Er waren 3 verschillende tours, welke in de middag vertrokken. Na lang getwijfeld te hebben heb ik toch gekozen om een tour te gaan doen ‘Sea & See’. Deze tour is samen met de gasten, en ongeveer 80% van de gasten zijn vast en zeker 50+ plussers, vandaar dat ik toch even twijfelde om het te doen. Uiteindelijk erg blij dat ik mijn keuze heb gemaakt. Tijdens de tour bezochten we een aantal hoogtepunten op het eiland. Super leuk, contact gemaakt een oud vrouwtje, ze was helemaal alleen. En vond het uiteraard reuze gezellig om iemand bij zich te hebben en even lekker te kletsen. Volgens mij heeft het reuze naar haar zin gehad! Allereest gingen we met de bus, naar een bepaalde rots welke erg belangrijk is in Aruba. Uiteraard even naar boven geklommen en wat foto’s gemaakt. Vervolgens de bus in gestapt en op naar de volgende stop. Dit was de Natural Bridge of Aruba. Erg leuk om dit te mogen zien en even genoten van het uitzicht en de zee die tegen de rosten aan komt. Vervolgens weer het busje in, erg schattig elke keer wanneer we een stop hadden wisselde we van plek. Ene keer het vrouwtje bij het raam en de andere keer mocht ik bij het raam zitten. Uiteindelijk aangekomen bij de volgende stop: Palm Beach. Hier lag een bootje op ons te wachten om vervolgens ons naar de onderzeeboot te brengen. Lekker in het zonnetje gezeten en genoten van het uitzicht! De verleiding was erg aanwezig om even een duik te nemen in de zee! Helaas, dit keer had ik gekozen voor een tour dus zwemmen zat er dus niet in voor ons. Uiteindelijk bij de onderzeeboot aangekomen en mooie visjes gekeken. Daarna op naar de volgende en uiteindelijk de laatste stop: de vuurtoren, genaamd: Vuurtoren ‘California’. We hebben hier een korte stop gehad en uiteindelijk werden we weer naar het schip gebracht. Het was absoluut een geslaagde middag! Aangekomen bij het schip, snel douchen en een hapje eten want ik moest weer aan het werk.

Met nog een aantal dagen te gaan, heb ik zeker nog een aantal leuke dingen in het vooruitzicht. Wat ik al eerder aan gaf, deze cruise is een mooie afsluiting van mijn avontuur. Aanstaande vrijdag heb ik samen met Lydia (NL),Glenn,Brock en Cindy(Manager) een dinner in een van de restaurants aan boord. Dit is ter gelegenheid van alvast een vervroegd afscheid en een klein bedankje. Zondag middag ben ik lekker vrij, en dan zijn we weer in Huatulco, Mexico. Het is mogelijk om een tour te boeken echter denk ik dat ik dit keer heerlijk op het strand ga liggen!! Maandagavond is er een crewfeestje en dan uiteindelijk woensdag: Cabo San Lucas. Omdat we afgelopen cruise goed werk geleverd hebben, krijgen we een halve dag vrij. Super fijn!! Ik ben dan vrij van 09.00 tot 17.30 en dit betekend lekker aan wal gaan. Hopelijk lukt het om samen met Lydia te zwemmen met dolfijnen. We zijn nogg steeds druk bezig met alles aan het regelen. Dus helaas is dit nog steeds niet zeker. Echter, heb ik er veel vertrouwen in. Ik probeer me er niet op te verheugen, want dan is het altijd een teleurstelling. Maar toch, een erg leuk vooruitzicht! En daarna betekend, koffer inpakken en op het vliegtuig stappen. Tot op heden heb ik helaas nog geen vluchtgegevens. Lydia, heeft al wel haar vluchten gekregen, dus ik zit nog met spanning te wachten. We hebben aangevraagd om dezelfde vlucht te hebben. Dus dit is voor ons beide nog even afwachten. Maar, ook uiteindelijk zal dit vast en zeker weer goed komen en kom ik op zaterdag 19 maart weer aan op Shiphol.

Ik hoop dat jullie allemaal weer een geslaagd reisverslag vonden, en hopelijk zie ik de meeste van jullie weer snel in Nederland. Een mooie afsluiting van mijn reisdagboek hier op waarbenjij.nu. Aarzel niet om een reactie te plaatsen want, ook van dit avontuur maak ik een mooi reisboek.

Tot snel,
Dikke kus & Liefs
Latoya

  • 10 Maart 2011 - 11:36

    Maxime:

    Ha lieve latoy!
    Iongelofelijk wat is de tijd toch voor bij gevlogenn!
    Ik ben ontzettend blij dat je het zo naar je zin hebt gehad.
    Ik zie je gelukkig over twee weekjes weer.
    Geniet er nog even lekker van!
    Hele dikke kus,

  • 10 Maart 2011 - 15:50

    Henk En Agnes :

    WAT HEB JIJ ER TOCH EEN MOOI VERSLAG VAN GEMAAKT WIJ VINDEN HET HELEMAAL GEWELDIG EEN HELE GOEIE TERUG VLUCHT EN TOT SNEL.

  • 10 Maart 2011 - 21:42

    Marian :

    Hallo Latoya
    Wat weer een leuk verslag en mooie foto"s
    Ik krijg er bijna zin in om naar aruba te gaan
    Maar deze zomer eerst maar weer eens naar Canada daar hebben we ook echt zin in fijn om Tante Miep en de rest van de familie weer te zien
    Samantha gaat niet mee maar kevin nog wel die vind Canada ook een prachtig land
    Geniet van je laatste week en een goede terugreis toegewenst

    Groetjes uit Assen
    Marian

  • 11 Maart 2011 - 14:23

    Tom:

    Leest weer geweldig weg lief! Kan je zo'n petje scoren als oma opheeft op Aruba ;)?

    Liefs -xx-


  • 12 Maart 2011 - 23:14

    Marian:

    Hoi Latoya

    Zat er net aan te denken dat je waarschijnlijk volgende week om deze tijd weer terug bent in nederland
    Het aftellen kan dus echt beginnen
    Hoop dat je op een fantastische tijd terug kan zien zo te lezen is dat wel gelukt
    Geniet van je laatste dagen aan boord
    Groetjes marian

  • 13 Maart 2011 - 19:51

    Wendy:

    Hallo Lieffie,
    Wat zie je er toch stralend uit op al die mooie foto's met een nog mooiere achtergrond!!!!
    Lief hoor jij met dat oude dametje, hahahaha
    Tot gauw en laat ook het laatste allemaal nog even binnekomen, Dikke Kus van mij Ton en de meiden.............

  • 14 Maart 2011 - 09:05

    Susanne Van Balveren:

    Hoi Latoya,

    wat een prachtige reizen en eh oh ja stages ;-)!!! Je hebt het helemaal zo gedaan zoals ik het ook zou doen, er alles uit slepen wat er in zit! Geweldig, goede reis terug!
    Groetjes,
    Susanne van Balveren

  • 14 Maart 2011 - 09:53

    Ricardo Goris:

    Hee Latoya,

    Zo te zien een hoop meegemaakt!
    Weer een ervaring rijker, super dat je dit hebt gedaan en ben ook zeker blij dat je het naar je zin hebt gehad.

    Liefs,
    Ricardo

  • 15 Maart 2011 - 11:10

    Richard En Yvonne :

    hey stuk ! vanuit mijn kantoorstoel heb ik even een klein reisje gemaakt. heerlijk om je verslag(en) te lezen en herlezen. Veel plezier de komende uren aan en van boord. Ga er vanuit dat het lukt om te zwemmen met de dolfijnen anders wordt het toch Harderwijk vrees ik. Pik elk (zon) uurtje nog even mee...
    dikke knuffel xxx van Richard, Yvonne en een poot van Deruck, FLy en Patch

  • 17 Maart 2011 - 20:56

    Liek:

    Lieve lieve lieve stinkert, Wat een mooi verhaal weer en wat heb je veel meegemaakt! Voor jouw is het misschien een dubbel gevoel om terug te komen maar ik ben er heeeeeeeeeeeeeeeeellllll blij mee!!!
    Geniet nog zo veel je kan en maar er een paar super laaste dagen van. En wij wachten hier op je om alle verhalen te horen en veel meer foto's te zien. Tot snel lieve stinkert!

    XXX Andere stinkert

  • 12 September 2011 - 09:26

    Amber:

    Hallo latoya,

    Ik ben er over aan het na denken om stage te lopen op een cruise ship. Heb je tip voor mij?
    En hoe is het in zijn totaliteit bevallen? Wat voor functie heb je vervult?
    Als je wilt kan je me een mailtje sturen naar: ambertjuh_165@hotmail.com

    Alvast bedankt!
    groetjes Amber

  • 04 Oktober 2011 - 13:40

    Simone Hage:

    Hallo Latoya,

    Je zult het wel vreemd vinden om zo laat een reactie te krijgen op je verslag. Maar ik ben zelf op zoek naar een stage plaatst op een cruiseship. En belandde via google op jou website. Dus toen dacht ik misschien kun jij mij wel verder helpen aangezien je het zo leuk hebt gehad! Ik vind het namelijk nogal lastig om te zien waar je nou moet solliciteren voor een stage. Als je mij verder zou kunnen helpen ben je echt mijn held haha!

    groetjes Simone

    simonehage499@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Latoya

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 1125
Totaal aantal bezoekers 58061

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 12 December 2013

Nieuw Amsterdam - Holland America Line

25 November 2010 - 19 Maart 2011

Stage lopen op een cruiseschip!

11 Juli 2010 - 04 November 2010

Shanghai

Landen bezocht: