Mexico, 991 call & Dofijnen! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Mexico, 991 call & Dofijnen! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Mexico, 991 call & Dofijnen!

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

18 Februari 2011 | Verenigde Staten, San Diego

Lieve iedereen,

Eindelijk weer een nieuw verhaal, geschreven op zee. We zijn onderweg naar San Diego waar we straks weer aankomen. Dit betekend nieuwe gasten, nieuw personeel en weer een nieuwe cruise voor de boeg. Voor het eerst verlaat ik het kantoor, op tijd! Normaal gesproken ben ik nog druk bezig met de voorbereidingen voor morgen. Echter doordat je het al meerdere malen hebt gedaan gaat ook alles steeds sneller en beter. Morgen komen er twee nieuwe IC’s staat voor (International Concierge) welke ik mag trainen. Super leuk natuurlijk! 3 maanden geleden kwam ik zelf voor het eerst aan boord en nu mag ik al menseen gaan trainen. Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe mensen, en heb er erg veel zin in! Dit betekend voor mij weer een nieuwe uitdaging. Aangezien alles goed gaat, betekend dat het een ritueel wordt.

Alles is anders verlopen dan gepland, we hebben een maand lang niet met genoeg personeel gewerkt, dus betekend best wel een beetje doorbijten! Daarnaast was mijn huidige collega eerder vertrokken omdat, het toch niets voor haar was. Hopelijk gaat nu alles beter worden en kan ik dan toch eindelijk met dolfijnen zwemmen?! Al mijn mooie plannen, zijn mooi niet doorgegaan dus laten we hopen dat het deze cruise toch echt gaat lukken. Ik heb samen met Lydia (Nederlandse Supervisor) afgesproken om het toch echt te gaan doen. Ik vertelde al aan haar, nu heb ik de kans en als ik aan de mensen thuis vertel dat het elke keer niet lukte dan zullen ze me vast en zeker gelijk weer terug sturen haha! Dus ik ben benieuwd… wordt uiteraard VERVOLGD!

Tevens heb ik ook mijn beoordelingsgesprek gehad, super fijn! De huidige manager is erg tevreden en vind dat ik goed werk heb geleverd. We zaten altijd goed op 1 lijn en ze heeft me veel geleerd… Echter gaat ze morgen van boord, en komt er een nieuwe manager ik ben benieuwd hoor!!

Hier gaat alles zo zijn gangetje, af en toe moet ik toch echt naar een hut rennen op mijn hoge pumps! Zie je het al voor je?! Zit je rustig achter je bureautje, gaat de telefoon: help help my toilet is overflowing!! Tja, wat doe je dan?! Oke mevrouw, ik kom er direct aan. Telefoon uitschakelen, sleutels meenemen en dan rennen voor je leven haha!! Vervolgens kom je aan bij de hut en is de vloer in de badkamer helemaal vol met water, en een behoorlijk zooitje. Maar, zo blijf je wel leuk bezig en de gasten waarderen het zeker dat je eraan komt gerend!

Het volgende is ook altijd erg spannend: 911 call, dit is net zoals bij ons in Nederland 112… Als deze telefoon gaat moet je direct opnemen natuurlijk. Soms is het vals alarm en dan bel je de gasten terug in de hut en vraag je of alles goed is met de gasten. Vaak het antwoord is: sorry, maar ik heb nergens op gedrukt hoor!! Ach, je blijft gekke gasten hebben natuurlijk!! Echter hebben we natuurlijk ook een echt alarm, dan moet je gelijk naar de plaats rennen (waar het ongeluk gebeurd is) gelukkig heb ik tot op heden nog geen gekke dingen meegemaakt, en was het vaak dat de gasten waren gevallen, maar verder ging het gelukig allemaal goed met ze.

Afgelopen zondag had ik een middagje vrij, wat was ik blij zeg! We waren die dag in Huatulco, in Mexico. Dit is een klein haventje, met direct een strand op een loopafstand van 5 minuten. Super fijn en altijd leuk om even van boord af te gaan. Samen met D, mijn collegatje waren we klaar om te gaan en toen gebeurde er het volgende: alarm, Latoya je mag niet van boord af! Uiteraard zei ik, je maakt zeker een grapje?! Nee, dit keer kun je echt niet van boord af… Ik begreep er helemaal niets van natuurlijk en was best wel teleurgesteld. Wat blijkt nou, we hebben een reddingsteam aan boord waar ik ook deel van uit maak en als er teveel mensen van boord af zijn, dan gaat er een alarm af en kun je dus niet van het schip. Teleurgesteld een broodje aan boord gegeten en in het zonnetje gaan liggen op het dek. Vervolgens na een 1,5 uur toch maar weer naar beneden gegaan om het nog eens te proberen en dit keer had ik geluk! Ik mocht van het schip af, ook hier was mijn reactie: weet je het zeker? Geef je me toestemming om te gaan?! En ja, het was eindelijk zover…. Aangekomen op het strand, wou ik lekker de zee in gaan: nou je kunt het vast en zeker al raden: KWALLEN! Oh oh oh, wat een middag zeg. Ik toch maar snel even het water ingegaan en er uiteraard gelijk weer er uitgegaan want, ik wil natuurlijk niet het risico nemen dat ik geraakt wordt haha!

Zo, maak je dus allemaal gekke dingen mee hier in Mexico, of een van de andere landen! Dat maakt het avontuur zo ontzettend leuk. Omdat, je eigenlijk leeft & werkt op een dezelfde plek en je vervolgens heb je toch echt even je vrije tijd nodig in een van de havens! Wat ik al eeder aan gaf, mijn motto is om toch eindelijk met dolfijnen te kunnen zwemmen en hopelijk kan ik het waar maken. Het lijkt me zo ontzettend gaaf!

Gisteravond, ik was bijna klaar met werken… En was even voor me uit aan het staren door het kleine raampje, vervolgens zie ik ineens een dolfijn meespringen met het schip! Wauw!! Er was een mooie zonsondergang en je zag in de verte Mexico nog liggen, super vet! Snel opgestaan en heerlijk naar buiten gegeken.. Echter was de show maar voor een paar minuten, het schip gaat natuurlijk veelste snel voor de mooie dolfijnen! Ik voelde me op dat moment net weer een klein meisje!

Met nog 4 weken te gaan, dat betekend nog 2 cruisen, en nog 2 keer door het Panama Kanaal denk ik dat het een super mooie reis gaat worden. Ik hoop dat de twee nieuwe IC’s alles snel op zullen pakken en dat betekend iets meer vrije tijd voor mij. Momenteel al druk aan het nadenken over het feit wat ik ga doen hierna… Het blijft nog steeds erg lastig! Ik hoop dat ik van Holland America Line nog even de tijd krijg om na te denken over mijn keuze. Maar, dat zullen we vast en zeker allemaal gaan mee maken. Ik hoop dat jullie van dit verhaal hebben kunnen genieten en ik hoop iedereen snel weer te zien als ik straks terug ben in Nederland. Ik kom op zaterdag 19 maart alweer aan, echter wil ik daar toch nog even niet over nadenken, nog genoeg dingen hier te doen! En het belangrijkste is natuurlijk met een bruin kleurtje terug komen!

Tot snel lieve iedereen,
Dikke kus

  • 18 Februari 2011 - 11:56

    Michael:

    Zie ik daar nou een dikke steak liggen op jouw bordje???

  • 18 Februari 2011 - 12:07

    AGNES EN HENK.:

    Wat leuk om weer even mee te kijken in jou wereld volgens ons gaat het hardstike goed met je wij wensen jou nog een fijne tijd geniet ervan en tot Maart.
    Hartelijke Groetjes


  • 18 Februari 2011 - 15:21

    Wasantha:

    Hey Toy!

    Wat een verslag weer haha!
    Volgens mij heb ik het al is eerder gezegt maar wat kan jij leuk schrijven!
    Misschien ooit een boek schrijven een optie?? ;)
    Maar leuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal doet op zo n cruise.
    Heel veel plezier nog! Geniet ervan en tot het volgende verslag!
    Ciaooo

  • 18 Februari 2011 - 17:09

    Heidi:

    he super leuk verslag!!! en je moet echt met dolfijnen gaan zwemmen dat is zo gaaf!!
    leuk om je te volgen.

    gr heidi

  • 18 Februari 2011 - 20:17

    Liek:

    Hey lieve stinkert,
    Wat een leuk verhaal weer! Echter is het wel jammer dat je nog niet gezwommen hebt met de dolfijnen! Lukt het niet neem ik je mee naar het dolfenarium hahaha!
    Veel plezier nog en ik tel de dagen af!

    XXXX

  • 19 Februari 2011 - 18:06

    Ellen:

    Lieverd wat een gezellig verslag om te lezen...geniet van al je mooie foto's..krijg nu hélémaal zin in mijn weekendje weg...de zon neem ik als reispartner mee..hihi...
    dikke kus X

  • 20 Februari 2011 - 13:32

    Jeanette:

    WoW, wat een gaaf verslag.. Geniet er nog even van!

    Liefs,
    Jeanette

  • 21 Februari 2011 - 07:27

    Sarah:

    wat een heerlijk verhaal! En ja, je moet zeker met dolfijnen gaan zwemmen. Met veel hard werken mag je ook af en toe wat leuks doen in je vrije tijd. Ik ben heel benieuwd hoe je terugkomt en hoe lang je dan thuis blijft in Nederland.
    Goede reis nog!
    xx

  • 24 Februari 2011 - 10:16

    Tom:

    Wat een goed verhaal weer!! Ik geniet van het lezen van je avonturen schat!!

    Geniet er nog even van en uitkijken met die kwalletjes :)

    xx

  • 02 Maart 2011 - 19:46

    Wendy:

    Ha Lieffie, Wat een avontuur, ik zit met tranen in mijn ogen te kijken en te lezen......... Het is zo keihard werken maar ook zoveel waardering denk ik als ik het zo lees. Waar is de tijd gebleven en wat ben jij een avonturier geworden zeg!!!!!!! Jammer dat ik pas nu ben gaan kijken Geniet nog even van een onvergetelijke herrinering/gebeurtenis in je jonge leventje. Hele dikke Kus van mij Ton en de meiden. Echt Super Vet!

  • 06 Maart 2011 - 19:30

    Marian:

    Hallo Latoya

    Ik heb vandaag voor het eerst een gedeelte van je reisverslagen gelezen
    Leuk nu alleen nog zwemmen met de dolfijnen begreep ik heeft samantha ook gedaan moet fantastisch zijn
    Heb vandaag gezellig met je moeder zitten kletsen
    Ze was bij Jaap in Zuidlaren
    Ga straks ook de rest van je verslagen nog even lezen Wens je nog een fijne tijd nog even een dan ben je weer thuis liefs en groetjes uit assen
    marian

  • 07 Maart 2011 - 20:44

    Richard En Yvonne :

    hai stuk,
    de tijd vliegt... en wat een lange dagen maak je. maar .. je komt ook nog eens ergens . Je weet we vinden je een doorzetter en een kanjer. net als Wendy zit ik met tranen in de ogen te lezen wauw, helemaal super.
    heb je nog wel ruimte in je album voor een extra visitekaartje ? dikke kus van Richard en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Latoya

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 58105

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 12 December 2013

Nieuw Amsterdam - Holland America Line

25 November 2010 - 19 Maart 2011

Stage lopen op een cruiseschip!

11 Juli 2010 - 04 November 2010

Shanghai

Landen bezocht: