Eerste cruise zit er bijna op! - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Eerste cruise zit er bijna op! - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Eerste cruise zit er bijna op!

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

07 December 2010 | Colombia, Cartagena

Holla amigos!!

En daar is het volgende verslag alweer! Helaas niet zoveel tijd om een heel lang verslag te maken maar, uiteraard wel even weer de leuke nieuwtjes!!

Ik ben vandaag aangekomen in Colombia, waar het ontzettend warm is. Voor de gene die ook in Shanghai is geweest toen het augustus was, daarmee kun je het vergelijken!! Niet verkeerd toch?!

Alles gaat steeds beter en begint het steeds meer onder de knie te krijgen. Dat is zeker heel erg fijn, want het is best moeizaam om alles elke keer maar te moeten vragen. Ik weet niet of ik het in het vorige verslag al had aangegeven maar ik ga 2 maanden front-office (receptie) doen en 2 maanden back-office. Waarschijnlijk zal de tijd voorbij vliegen!! En het is erg leuk om beide dingen te kunnen doen. In de back-office, beantwoord je de hele dag de telefoon en bij de front-office kun je de gasten te woord staan. Tot op heden heb ik hetzelfde rooster gehad als Francesca (Duitse meisje) echter gaan onze roosters straks veranderen. We zullen dus minder samen werken. Maar, dat geeft helemaal niets want, we zitten ook samen in een hut haha!! Dus het is ook wel fijn om zo nu en dan je eigen momentje te hebben.
Inmiddels alweer een paar keer de wal op gegaan (van boord af gegaan) en lekker op terrasje gezeten.

Tot op heden heb ik nog niet echt lang genoeg de tijd gehad om een stad echt te kunnen zien. Dat zal straks vast helemaal goed komen!! Gister zijn we door het panamakanaal gegaan. Wauw wat is dat ontzettend mooi!! Ik heb helaas niet het gebeuren met de sluizen kunnen zien, ik lag namelijk nog heerlijk te slapen. Maar, het gebied zelf is erg mooi en de gasten zijn er erg van onder de indruk. Morgen en overmorgen zijn we weer 2 volle dagenop zee en vervolgens komen we vrijdag 10 december aan in Florida. Hier gaan de gasten weer van boord, die 2 weken een cruise hebben geboekt. En de nieuwe gasten komen weer aan boord! Dit zal een hectische dag worden, maar uiteindelijk komt dat best goed toch?

Een aantal gekke dagen gehad waarbij de zee heel erg woest was. Gelukkig nog steeds geen zeeziek geworden haha!! En Max, het is echt precies hetzelfde waar wij het over hadden in Shanghai. Ik vergeet dat nooit meer! Het voelt gewoon alsof je lekker in op een luchtbedje licht en heerlijk de zee ligt te dobberen.

We zijn erachter gekomen dat we van alle faciliteiten gebruik mogen maken. Dus dat is erg fijn! We mogen zelfs in het restaurant eten waar de gasten ook eten. Niet verkeerd dacht ik zo!! Voor de rest gaat alles zijn gangetje. Vrijdag dus verhuizen naar een crew-hut! En dan kan ik eindelijk echt settelen!!

Ik probeer weer een aantal foto's te plaatsen zodat jullie een indruk hebben wie mijn collega's zijn en waar ik ben geweest.

Ik vind het heel leuk om allemaal reacties te mogen ontvangen!! Blijven doen hoor!!

Liefs, en dikke kus

  • 07 December 2010 - 20:43

    Heidi:

    he latoya...wat leuk wat je nu allemaal meemaakt! echt iets voor jou gewoon je eigen weg volgen. en geen zeeziek (van wie zal je dat hebben)
    ik lees met veel plezier je verhalen

    gr heidi

  • 07 December 2010 - 20:58

    Suus:

    Kanjer!!! Het panamakanaal 'wat een mooie ervaring zal dat zijn....
    En langzaamaan een beetje je weg gevonden als ik het zo lees....
    Zalig warm daar , heerlijk anders dan bij ons hier....

    Pak je momenten en blijf genieten van alles!!

    Dikke kussen van ons

  • 07 December 2010 - 21:42

    Tom:

    Schipper ahoy!
    Wat een heerlijk verhaal weer van je schat, maar ondertussen begin je daar echt een pro in te worden!
    Dat schip is echt nog vele malen groter dan ik mij ooit had voorgesteld, heel erg indrukwekkend om te zien! Geniet er maar goed van lieverd, heel veel plezier en een ontzettend dikke kus voor jou

  • 08 December 2010 - 15:24

    Stinkert:

    Hey lieve stinkert,
    Wat een leuk verhaal wel een beetje kort maar begrijp dat je het heel druk hebt. Leuk ook die foto's ik zat al weer helemaal groen achter de computer!!!! En lekker weer hier is het koud, sneeuw en heel glad. Ik stuur je zo even een mail.

    Veel plezier stinkert!
    XXXX

  • 08 December 2010 - 23:44

    Michael:

    Ey chica

    wat een vette foto's van de omgeving. Je bent wel lekker gek aan het doen daar. Hoop dat je ook nooit zeeziek zal worden, zou niet chill zijn. Ik zie dat de foto's heel mooi weersomstandigheden laten zien, is dat elke dag zo? Beetje bakken en zwembad?

    Nou, tot het volgende reisverslag...

    x

  • 09 December 2010 - 10:22

    Femke:

    He Muts,

    Ja dat is werken he, even heel iets anders dan Shanghai??!! hahaha, je wilde toch meer doen....

    Het gaat je weer goed af, zo te lezen..heerlijk hoor...
    Inmiddels je draai gevonden en alweer ingewerkt. KEI!!!
    Leuk dat het klikt met je roomy, dat moet je natuurlijk ook maar weer afwachten.
    Hopelijk kan je lekker gaan genieten van je uitstapjes aan wal... want daar doe je het toch ook een beetje voor.

    Hier alles oke...
    GLobe rustig,maar dat is ook niet gek in deze tijd, nog een paar weekies en dan begint het weer de drukte.

    Met baby gaat het goed, zit alweer bijna op de helft...voel het inmiddels bewegen, lees vlinders in je buik, nog een paar weekjes en dan beginnen de knietjes, elleboogjes, en dan kan Sebas het ook voelen, leuk allemaal die nieuwe fases.

    Nou meis het ga je goed daar in die heerlijke temp. en tot gauw.

    X, Muts

  • 15 December 2010 - 21:02

    Maxime :

    lieve schat,

    Bij het lezen van dat luchtbed, heb ik weer 10 minuten in een deuk gelegen. Want ik kan me nu precies die ene avond nog indenken!
    Ik ben echt heel erg blij dat het zo goed met je gaat. En dat je het vooral ook echt naar je zin hebt.
    En dat je ook echt nog ontzettend veel leert, waar daar is een stage voor. En na 4 maanden een soort van vakantie te hebben gehad in Shanghai is dat ook wel weer is tijd haha.
    Hou je taai en geniet er vooral heel veel van!
    Want hier begint het morgen alweer te sneeuwen en dat is gewoon een groot DRAMA!
    Een hele dikke kus,
    Wó xíang ní!xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Latoya

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 58061

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 12 December 2013

Nieuw Amsterdam - Holland America Line

25 November 2010 - 19 Maart 2011

Stage lopen op een cruiseschip!

11 Juli 2010 - 04 November 2010

Shanghai

Landen bezocht: