Week van huis! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Week van huis! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Week van huis!

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

19 Juli 2010 | China, Shanghai

Ni hao!

Wat gaat de tijd ontzettend snel hier zeg! We zijn alweer een week van huis, en beginnen eindeljjk het besef te krijgen dat we hier voorlopig nog zullen verblijven! Ik geloof dat we dat helemaal niet erg vinden!

Alles gaat hier super goed! Het is ontzettend warm hier momenteel maar, ik begin er langzaam aan te wennen! Afgelopen vrijdag en zaterdag hebben we beide dagen 3 uur meegelopen met de studenten die hier al een tijd zitten. Dit ging erg goed. Zij hebben ons uitleg gegeven en ons kennis laten maken met de manier van werken en communiceren. Na deze twee meeloop dagen mocht ik zondag en maandag zelf aan de bak. Dit was natuurlijk best een beetje spannend maar, het ging ontzettend goed!

Vandaag en morgen zijn mijn vrije dagen voor deze week. Vandaag dus lekker uitgeslapen en de stad in geweest! Gekeken van de andere kant van de river naar de wolkenkrabbers. Wat is dat toch een mooi uitzicht zeg! Nu vinden we het allemaal nog erg mooi en staan we met grote ogen toe te kijken. Over een tijdje zal dit toch echt veranderen en zijn we al aan alle grote gebouwen gewend. Uiteraard weer lekker chinees gegeten en morgen gaan we als het goed is naar een waterpark hier in de stad. Ik ben erg benieuwd hoe het er uitziet!

Langzaam begin ik al wat kleine woordjes te leren om te communiceren met de gasten op het paviljoen en uiteraard met de lokale bevolking. Maar ik moet zeggen met handen en voeten kom je ook heel eind!

Vanaf donderdag moet ik weer aan het werk! Ik draai dan ochtendshifts. Dit is van 09.00 uur tot ongeveer 16.15. En dan volgende week natuurlijk weer iets bezoeken! Inmiddels heb ik een plattegrond gevonden zodat we tenminste weten waar we zijn geweest. De stad ik zo ongelovelijk groot dat je er soms helemaal niets meer van begrijpt. Een plattegrond is dan natuurlijk helemaal niet verkeerd!

Ik hou jullie op de hoogte van mijn volgende belevingen!

Liefs

  • 20 Juli 2010 - 19:23

    Suus En De Mannen:

    Wauw wat overweldigend allemaal , en hoe leuk om het op afstand toch nog te volgen!!!
    kids vragen heel vaak als we op het strand liggen 'hoe laat is het nu bij Latoya in Shanghai??? hihi vinden het onwijs interessant..
    Spannend allemaal hoor...
    Liefs en knuffels van ons allemaal XX

  • 20 Juli 2010 - 20:28

    Wim Badart:

    Hoi Latoya,

    Wat leuk dat ik je kan volgen via dit prachtige medium. Ik vind het fantastisch dat jij (en Jordi natuurlijk) zijn geselecteerd voor dit event. Ik denk dat je later met veel plezier aan deze tijd gaat terugdenken.
    Komt het Chinese eten al niet je neus uit???
    Ik hoop snel weer een interessant reisverhaal van je te ontvangen.

    Heel veel plezier en tot de volgende keer!

    Groet,

    Wim Badart

  • 20 Juli 2010 - 22:36

    Michael:

    Ziet er echt super uit! Vooral 's nachts, die lichten, fucking vet!

    Maar fijn dat je het daar naar je zin hebt. Geniet er maar van, die 4 maanden zijn zo om!

    x

  • 21 Juli 2010 - 20:07

    Nathalie B.:

    Heee Latoya! Hartstikke goed man dat het zo leuk is! Die foto's zijn best indrukwekkend. Wel knap dat je deze stap hebt durven nemen.. het is ten slotte toch niet niks voor zo'n lange tijd helemaal in China zitten! Heel veel succes meis en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal ;) Groetjes, Nathalie.

  • 22 Juli 2010 - 11:17

    Sarah:

    he meid
    wat een prachtige foto's en wat leuk om met je mee te kunnen lezen.
    gelukkig valt het Chinees eten je zo mee, is toch wel handig als het lekker is.
    veel plezier en tot je volgende berichtje.
    x

  • 26 Juli 2010 - 09:24

    Janine, Anne En Fem:

    Hoi Meis,

    Hoe gaat het daar in Shanghai, ben je ons al vergeten? Dat zal wel niet met al die Nederlandse spullen om je heen.
    Ziet er allemaal super gaaf uit!!! Van ons mag je snel nieuwe foto's erop zetten en zijn natuurlijk erg benieuwd naar je eerste echte volle week werken met je chineese collega's, leer je al een beetje Chinees praten?
    Weet je al wat van de HAl gehoord, zijn zo benieuwd of je bent aangenomen?

    Liefs van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Latoya

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 58105

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 12 December 2013

Nieuw Amsterdam - Holland America Line

25 November 2010 - 19 Maart 2011

Stage lopen op een cruiseschip!

11 Juli 2010 - 04 November 2010

Shanghai

Landen bezocht: