Eerste echte werkweek achter de rug! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Eerste echte werkweek achter de rug! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Eerste echte werkweek achter de rug!

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

27 Juli 2010 | China, Shanghai

Ni hao!

Ni hao ma?! Wo hen hao!
* Hoe gaat het met jullie?
* Met mij gaat het goed!

Zo, de eerste werkweek zit er alweer op! Ik blijf het steeds zeggen, wat vliegt de tijd voorbij! Afgelopen week was het erg warm hier, zo rond de 35+ en lekker veel zon, echter moest ik toch echt de hele week werken en heb ik nu weer lekker twee dagen vrij! Dus weer even uitrusten en natuurlijk weer iets zien van de ooh zo mooie stad!

Afgelopen week, hebben we het best zwaar gehad door de warmte maar, ik ben er al aardig aan gewend en sta zelfs nu en dan in de zon om toch een kleurtje te krijgen tijdens het werk! De samenwerking tussen de Chinese en Nederlandse Studenten gaat erg goed. We hebben afgelopen week nog met de oude groep gewerkt (zij zitten hier al 4 maanden), het zijn echt super leuke mensen en de chinese zijn ontzettend lief!! De hele week heb ik ochtenddienst gedraaid.
Hoe ziet mijn dag en nou ongeveer uit?!

06.00: opstaan!!
07.00: in de bus en daarna in de metro!
08.00: Aangekomen bij het Nederlandse Paviljoen en uiteraard zo nu en dan langs de Starbucks voor heerlijk kopje koffie,
08.30: Inloggen, portofoon pakken en om 09.00 klaar staan voor de briefing. Hierin wordt alle belangrijke informatie verteld en kunnen we aan de dag beginnen. Je krijgt een nummer elke dag en op die manier volg je je schema. Je werkt per halfuur op een andere positie. Je houdt alles in de gaten, je gaat zo rond de 100/150 keer op de foto, verteld informatie en uiteraard de wegwijzen naar de stempels! Alle gasten krijgen een paspoort van de EXPO waarin ze van ieder paviljoen een stempel kunnen plaatsen. Geloof mij maar, ze zijn gek op die stempels!!

Om 16.00 zijn we klaar, en hebben we weer een briefing over hoe de dag is verlopen, wat ging en goed en wat ging er minder goed?!

Gister heb ik samen met Jordy het paviljoen van Italie en Afrika bezocht, zo nu en dan proberen we een paar paviljoens te bezoeken. Het zijn er namelijk zoveel!! Gelukkig hoeven we niet in de rij te staan bij de paviljoens. Dit komt omdat, we een pas hebben van de EXPO en kunnen via een andere ingang erin! Dat is natuurlijk super fijn.

Gister en eergister zijn we eerste Chinese studenten begonnen, zij zullen het team versterken en met ons werken de aankomende maanden. Je ziet een erg groot verschil tussen de Chinese studenten die hier al 4 maanden werken en de nieuwe studenten. Ze houden zich erg op de achter grond, zijn verlegen en vooral heel zenuwachtig! Gister heb ik zelf 2 studenten mogen inwerken. Dit was echt super leuk! Ik heb heel veel informatie kunnen vertellen en ze uiteraard een klein beetje leren kennen.

Vandaag en morgen zijn mijn vrije dagen voor deze week! En uiteraard is het niet meer zo mooi weer. Maar ach, wat doen we eraan?! Morgen lekker de stad in en mooie dingen bezichtigen. De rest van de week heb ik late dienst. Dit houdt in dat ik om 2 uur de bus pak naar het EXPO terrein en om 4 uur begin met werken. Je bent dan vaak rond half 11 weerk klaar.

Ook is de andere groep Nederlanders gister aangekomen. Zij zullen eind van de week ook worden ingewerkt.

Ik zal zo ook nog wat foto's plaatsen van de afgelopen week, en uiteraard van morgen!

Bedankt voor alle leuke reacties! Echt super leuk om te lezen!!

Tot snel!

Liefs

PS. Ik heb nog steeds niets van Holland America Line gehoord, ik wacht nog rustig af.....

  • 27 Juli 2010 - 08:32

    Rodney:

    Goedemorgen mevrouw,

    Voor jou middag denk ik.
    Zie dat je goed bezig bent en druk ook. Ze moeten gedacht hebben die gaan we is even bezig houden haha.
    Hou je stiekem in de gaten, leuk om je reisverslagen te lezen(waarschijnlijk had je niet eens gedacht dat ik dat zou doen,maar goed).
    Geniet er van, ik spreek je nog wel.

    kiss

  • 27 Juli 2010 - 19:35

    Ellen:

    Wauwie...echt gaaf..krijg nu een beetje indruk van hoe en wat op de "expo" snap dat je de schoenen mooi vind..maare laten staan...!!!

    Liefs

  • 28 Juli 2010 - 22:09

    Mikey:

    hahaa die superhuge schoen!! echt iets voor jou haha ;-)

    In plaats van dat je de gasten een VIP-behandeling geeft, heb je met je speciale pas zelf een VIP-behandeling :-p

    maar als de hele wereld vertegenwoordigd is op de WorldExpo, heb je nog wat paviljoentjes te gaan haha

    xx

  • 29 Juli 2010 - 15:52

    Liek/stinkert:

    Hey lieve stinkert,Ni hao ma? wat leuk om al je verhalen te lezen en wat heb je al veel gezien en gedaan. Wat ben ik jaloers op je! De foto van de studie is dat je kamer? Ben zo blij dat je het zo naar je zin hebt!

    Liefs

  • 30 Juli 2010 - 13:26

    Yvonne :

    leuk al die foto's alsof we er een beetje bij zijn. thx. denk je wel aan het "zwarte" boekje....
    dikke kus van ons

  • 03 Augustus 2010 - 09:01

    Julie:

    He meid!!

    Wat klinkt dit allemaal waanzinnig! Je zal het wel echt leuk hebben daar?! Sorry voor mijn late reactie, kom net zelf terug van vakantie! Geniet ervan en ik blijf je verhalen volgen!!

    dikke kus

  • 06 Augustus 2010 - 13:09

    Cindy:

    Echt super..
    Je hebt al veel gezien..ongetwijfeld nog niet alles..haha
    En wat giga..die Expo..
    Geniet lekker en gaaf om alles te volgen en te lezen..
    Liefs

  • 07 Augustus 2010 - 14:04

    Esmay:

    Heee Latoya!

    Wat leuk om te lezen dat jij en Jordy het naar jullie zin hebben. Wat gaat de tijd snel he met stage, druk druk druk!!

    Nog heel veel plezier & Succes

    Liefs Esmay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Latoya

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 58053

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 12 December 2013

Nieuw Amsterdam - Holland America Line

25 November 2010 - 19 Maart 2011

Stage lopen op een cruiseschip!

11 Juli 2010 - 04 November 2010

Shanghai

Landen bezocht: