Fuxing-park, Krekelmarkt, Kaarten met een chinees! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Fuxing-park, Krekelmarkt, Kaarten met een chinees! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Fuxing-park, Krekelmarkt, Kaarten met een chinees!

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

31 Augustus 2010 | China, Shanghai

Ni hao!
En toen was er al weer een week voorbij! Een week waar weer ontzettend veel in is gebeurd! Afgelopen week heb ik een lange werkweek achter de rug gehad, soms best wel even zwaar! Maar, gelukkig weer overleefd haha! Er was een bij het Australische Paviljoen een feestje, dus daar zijn we met een stel Nederlanders heen geweest! Erg gezellig, en zelfs nog een gadget gekregen.

Verder een aantal paviljoens voordat ik moest werken bezocht zoals: Egypte, Tunesie, Singapore, Australie en het Filipijnse paviljoen. Super leuk, moet wel zeggen dat het Nederlandse Paviljoen toch wel wat meer inhoud heeft hoor!

Gisteravond heb ik mijn evaluatiegesprek gehad, samen met BPV-bezoeker en mijn leiding-gevende. Gelukkig gaat alles erg goed, en was het een positief gesprek! Nu nog lekker zo doorgaan en voor met het Chinees leren.

Het weer is hier erg wisselvallend, de temperatuur is gelukkig geen 40 graden meer! Dus daar zijn we allemaal erg blij mee! Wel zo nu en dan een ontzettende regenbui, met onweer en bliksem! Moet zeggen, in Nederland stelt het echt niets voor tot vergelijking met hier. De flitsen zijn zo ontzettend groot, dat een gedeelte helemaal verlicht wordt. Probeer er de volgende keer even een foto van te maken! Moet zeggen het blijft erg lastig hoor.

Gister en vandaag waren mijn heerlijke vrije dagen! Gister lekker bijgekomen van de drukke werkweek en daarna met Bregje en Lennart op stap geweest. Eerst zijn we naar het Fuxing-park geweest, lekker rustig, allemaal mensen die heerlijk spelletjes aan het spelen waren en zelfs aan het slapen waren. Lekker een rondje gelopen door het park… Vervolgens zei Lennart tegen ons: er komt straks iets wat jullie zeker moeten doen! Wij dachten prima! Doen we even, met de vraag: het is toch niet eng he?! Op een gegeven moment kwamen we aan bij een klein watertje, waar een grote band in lag. Daar moesten we dan in… voor 40 RMB! Opdracht was als volgt: van de ene kant naar de andere kant komen! Maar, dat was toch iets moeilijker dan we dachten! Zie de geweldige foto’s!
Vervolgens zijn we naar Xintandi gegaan, daar lekker Starbucks gedronken op een terrasje… Daarna zijn we naar de krekelmarkt geweest… Dan denk je natuurlijk, daar ga je krekels en andere insecten zien! Maar nee, er was veel meer! Kleine hondjes in kooien, katjes die verkocht werden voor 2 euro, kalkoenen, schildpadden , eekhoorns en vogels! We waren er helemaal stil van, en vonden het alle drie te gek voor woorden!!! Na een aangeslagen te zijn, zijn we over de antiekmarkt heen gelopen en op een gegeven moment een zijstraatje in gedoken, waar kwamen we nu weer terrecht!? Dit was een achterstandswijkje, waar we ons ogen uit hebben gekeken… Hoe wij in Nederland leven, is echt luxe! Maar, hoe de mensen daar leven… Daar heb ik geen woorden voor! Gelukkig zie je wel dat de mensen daar gelukkig zijn! En volop genieten van het leven…

Daarna zijn we weer verder gaan lopen en zagen we weer een nieuw park, ontzettend leuk! Met allemaal fitnesapparaten, en oude mensen die volop aan het genieten waren! We gingen daar heerlijk zitten aan een stenen ronde tafel, en even uitrusten van alles wat we de afgelopen uren hadden gezien. Opeens kwam er een oude chinese man, naar ons toe en vertelde hele verhalen in het Chinees… Helaas konden we hem niet begrijpen, echt super jammer! Hij had een groot pak kaarten (de pest-kaarten die wij ook kennen) in zijn handen… We probeerde hem de hele tijd duidelijk te maken dat we met hem wel een chinees spelletje wouden gaan spelen! Helaas, begreep hij ons niet… Gelukkig kwam er nog een meneer bij ons staan, die wel engels sprak! Gezellig gekletst, bleek dat de oude chinees al 64 was! Super schattig. Uiteindelijk met onze geweldige tolk, konden we duidelijk maken dat we met hem wouden kaarten! Hij vond het helemaal geweldig. Het was echt een super ervaring om nooit meer te vergeten! In mum van tijd, stonden er 20 chinezen om ons heen die het allemaal erg leuk vonden en ons zelfs gingen helpen!

Als afsluiting van de dag, zijn we heerlijk (luxe)uiteten geweest! Stond niet op onze planning, maar zo liep het nou eenmaal! Samen met Bregje en Dwayne, zijn we lekker de stad in gegaan en hebben we het magic number gebeld.. (dit nummer kan je bellen als je vragen hebt) vervolgens werden we naar dit restaurant gebracht! Geweldig!

Vandaag heerlijk, mijn dagje gehad! Lekker mijn nageltjes laten doen, winkeltjes gekeken en vanavond lekker gekookt. Morgen weer een nieuwe werkweek, dus kunnen we er weer even tegenaan!

Whoehoe, een leuk nieuwtje!!! Afgelopen week heb ik veel contact gehad met de Holland America Line! Eindelijk, eens wat actie! Ik moest een Engelse test online maken, die ik met minimaal 90% moest afsluiten… Oeh, wat vond ik dat spannend! Uiteraard heb ik me voor niets druk lopen maken, want het viel allemaal ontzettend mee! Ik heb de test afgerond met 94%, en dit betekend weer een stapje dichterbij! Er wordt nu contact met het hoofdkantoor in Seatle opgenomen, in verband met de planning! Ik ben er benieuwd, wanneer, waarheen? En voor hoelang precies…. Spannend!!

Bedankt voor alle leuke mails, reacties en smsjes!

Liefs en dikke kus,
Tai chen!

• 31 Augustus 2010 - 14:45

Suus:

Hey you, eindelijk nieuws over de Holland America Line!
    Top gedaan met je 94 % ....En wat een mooie bijzondere verhalen weer....

Alle Foto's met een hele mooie smile van jou , helemaal goed!!!

GENIET GENIET GENIET !!!!!!:-) :-)

Liefs en knuffels van ons

• 31 Augustus 2010 - 20:16

Julie:

ooohhhh wat leuk weer je verhaal!! en wat goed van de HAL!! ik had ook niet anders verwacht!!
    je fotows zijn weer geweldig om te zien..
    en wat een weertje daar joh je komt vast terug als een neger!!
    geniet maar weer van je komende week!! hoop je snel weer te spreken!!
    en ik blijf weer op de hoogte vind het echt helemaal geweldig!!
    heb je trouwens ook nog wel wat dingen te vertellen ;)

dikke kus en knuf

• 04 September 2010 - 13:20

Ellen:

Hilarisch om jullie zo in die band te zien...!!

En wat leuk om te lezen en te zien dat jullie aan't kaarten zijn gegaan met die chinees..

Spannend voor ons allemaal wat,waarheen en waneer je volgende avontuur begint????

Maar voor nu BLIJF lekker GENIETEN van dit AVONTUUR...

Dikke kus van je mams

• 04 September 2010 - 15:08

Esther Dame:

Hee Latoya,

Wat leuk om ook over jouw belevenissen te lezen aan de andere kant van de wereld. Volgens mij vermaak je je prima. Maar mis je Nederland niet al een beetje? Met mij en Nickie gaat het ook nog steeds goed in Florida. We wonen hier nu al weer zo'n 4 maanden. En we hebben nog 61 dagen te gaan. En ik zag dat jij ook nog 61 dagen moet. Wanneer is je vlucht terug? Misschien zien we je wel weer op Schiphol.;) Nouja geniet er nog maar van! En als je wilt kun je ook op mijn of Nickie dr blog kijken. (estherdame.waarbenjij.nu en nickieinorlando.waarbenjij.nu

• 04 September 2010 - 20:02

Liek:

Hey lieve stinkert,

Wat leuk om je verhaal weer te lezen en de foto's te zien. Je ziet er heel goed uit! Wat goed 94 procent had ook niks anders van je verwacht maar eerst dit avontuur goed afmaken. Wat lief met dat opatje. Lieve stinkert stuur je snel een mail ben nu in Spanje. Heel veel plezier en niet te hard werken!

XXXXXXXXXXX

Stinkert