Nog maaaaar 3,5 week te gaan!!!! Zo snel?! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Nog maaaaar 3,5 week te gaan!!!! Zo snel?! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Nog maaaaar 3,5 week te gaan!!!! Zo snel?!

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

12 Oktober 2010 | China, Shanghai

Ni hao!

De titel zegt het al, nog maar 3,5 week te gaan en dan zitten de 4 maanden er weer op! Wauw, het gaat allemaal te snel, en ik moet nog winkelen, leuke dingen doen, en uiteraard volop genieten! Een ding is zeker, zo zien de aankomende 3,5 week er zeker uit...

In mijn vorige reisverslag gaf ik aan dat ik een dagje naar Suzhou zou gaan! En ja, dit is gelukt! Ik kon op het laatste moment toch nog 2 treinkaartjes krijgen. Echter wist Maxime(huisgenoot,maatjes) hier niets vanaf en dacht dat we op de bonne fooi naar het station zouden gaan. Suprise, Suprise! Ik heb al kaartjes!!!

We zijn lekker dagje weg geweest. Weg uit de grote stad op naar Venetie van China! Het was heerlijk weer die dag en hebben absoluut genoten. Allereerst was de trein reis al een hele ervaring. Het station lijkt net een luchthaven en je voelt gewoon dat je echt op vakantie gaat. Alleen was het helaas maar voor een dagje. Veilig aangekomen, hup taxi gepakt... Euhm, waar willen we heen?! Spreekt u ook Engels?! Nee, natuurlijk niet... Gelukkig had ik mijn boekje bij me waar alles in staat wat er te doen is! Op naar de tijgerheuvel. Dit was een ontzettend grote pagode, met een gigantische tuin er omheen. Echt super leuk. Lekker rond gelopen, daarna naar een tempel geweest en uiteraard even de winkels bekeken. Maxime dacht ik koop maar alvast een sjaal want het zal vast en zeker wel koud in Nederland zijn! Daarna, wouden we toch graag een river-tocht. Een hele gebeurtenis om er al te komen en uit te leggen wat we nou precies wouden! S avonds weer de trein terug gepakt naar Shanghai. En zat onze vrije dag er weer op.

OP 24 september kwam mijn lieve vriendje aan op de luchthaven! Vol spanning ben ik met de Maglev (trein) welke 430 km per uur gaat naar de luchthaven gegaan. Spannend, spannend en nog een spannend. Ik was uiteraard veelte vroeg op de luchthaven, waardoor het alleen maar langer en langer duurde. Opeens komen er allemaal mensen uit de hal lopen, en ik kon het niet geloven liep daar ineens prinses margriet! Ik wist wel, dat zij naar ons paviljoen zou komen, maar niet dat zij op de zelfde vlucht zat als Tom! Dat was dus een hele verassing!

Heerlijk, om Tom weer vast te kunnen houden en alles wat ik hier doe aan hem te kunnen laten zien. Ik was in die 2 weken lekker veel vrij, waardoor ik zelf het gevoel had dat ik heerlijk vakantie had! We hebben heel veel leuke dingen gedaan, zoals naar de TV-toren geweest, het aquarium (wat overigens een klein beetje saai was), naar het oude gedeelte van de stad geweest, grootste winkelstraat van Shanghai en zo kan ik nog wel even doorgaan!

Ook zijn we heerlijk 2 dagen naar Hangzhou geweest, dit is een plaatsje vlakbij Shanghai. Heerlijk weer even weg uit de stad, en iets anders kunnen laten zien dan alleen maar grote gebouwen! Ik zeg nu wel een plaatsje verder op, maar het is eigenlijk gewoon een stad! Wat een drukte, en chaos! We konden amper een taxi krijgen, en het was zo anders dan Shanghai. Het voelde gewoon alsof de chinezen schijt aan je hadden! In deze stad was een groot meer, West-Lake waar we heerlijk rond gelopen, s avonds lekker chinees gegeten! En de volgende dag weer vroeg op! We hebben toen een tempel bezocht, (ik kan geen tempels meer zien haha) en daarna naar een pagode geweest. Daar moesten we wel iets voor doen, in totaal 318 trap-trede omhoog lopen! Ik dacht, dat ik het nooit ging redden! Eenmaal boven, hadden we een super mooi uitzicht! Dus uiteindelijk was het zeker niet voor niets geweest.

Verder in deze twee weken heerlijk uit eten geweest, drankjes gedaan en uiteraard nog een river-cruise gemaakt s avonds, als alle lichtjes aan zijn van alle gebouwen!

Al met al hebben we een hele leuke 2 weken gehad! En blijf ik hier nog even heerlijk genieten de aankomende 3,5 week!

Ik ben vorige week ook een dagje assistent-coordinator geweest. Dit betekend dat je een dagje leiding mag geven aan je collega's echt super leuk om te doen. Echt een top ervaring!

Deze week heb ik de hele week vroege dienst, en mag ik donderdag een dagje meelopen met VIP-bediening. Eens even kijken of ik nog steeds met een dienblad kan lopen! Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Ook heb ik nog een leuk nieuwtje voor iedereen. Mijn volgende stage is eindelijk rond! Ik word op 26 november aan boord verwacht op de Statendam. Ik moet zeggen, ik kijk er best al stiekem een klein beetje naar uit! Maar, ik moet voorop de feiten lopen he! Eerst nog even lekker genieten van dit avontuur!

Bedankt voor alle lieve reacties, voor je het weet ben ik er weer!

Liefs,
Latoya

  • 12 Oktober 2010 - 12:14

    Ricardo:

    Hele mooie fotos!!

    x Ricardo

  • 12 Oktober 2010 - 22:45

    Mikey:

    Ey schat

    zie dat de stage nu echt helemaal volledig rond is! Gefeliciteerd! Eindelijk complete zekerheid... geniet er nog ff van in Chinatown... xxx

  • 13 Oktober 2010 - 18:13

    Juul:

    heerlijk dat je stage helemaal rond is, ben zoooo blij voor je! maar eerst nog ff je laatste 3,5 week genieten!! ga je dan heeel snel weer zien,, gaat allemaal wel erg snel hoor!
    heb weer genoten van je leuke verhaal en wat heerlijk dat je mannetje er ff was:)
    geniet er nog maar van, mail je weer snel!!!

    loveee en knuffel

  • 14 Oktober 2010 - 14:16

    Monique Pureveen:

    Hoi Latoya,

    wat een leuke verhalen heb je allemaal! heb je helaas niet kunnen volgen, want sinds half augustus werk ik niet meer in Zeist maar in Montfoort. Vandaag ben ik op uitleen in Zeist, en toen zag ik je laatste verslag staan. Heb ze inmiddels allemaal gelezen, leuk hoor, dat het je zo goed bevalt daar! en nu ook je 2e stage rond zie ik, GEFELICITEERD!!!
    veel plezier nog de laatste weken,
    groetjes
    Monique

  • 15 Oktober 2010 - 08:06

    Agnes Pathuis:

    wat super om dit te kunnen volgen,en wat fijn dat je nieuwe stage plek rond is.

    Liefs Henk en Agnes

  • 19 Oktober 2010 - 11:17

    Suus En De Mannen:

    Hey daat globetrotter!!!.wat gaat de tijd snel , en wat heerlijk om vanaf hier thuis de dingen te kunnen volgen...voordat je het weet ben je weer ff thuis en dan ga je alweer op naar het volgende avontuur!!

    :-) liefs en knuffels van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Latoya

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 58061

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 12 December 2013

Nieuw Amsterdam - Holland America Line

25 November 2010 - 19 Maart 2011

Stage lopen op een cruiseschip!

11 Juli 2010 - 04 November 2010

Shanghai

Landen bezocht: