Bike-tour, fransen die engels spreken en de Bund! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Bike-tour, fransen die engels spreken en de Bund! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Bike-tour, fransen die engels spreken en de Bund!

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

25 Augustus 2010 | China, Shanghai

Ni hao,

Zoals beloofd is hier alweer mijn nieuwe reisverslag! Ik blijf het zeggen, alles gaat hier nog steeds erg goed! Ik vermaak me prima en geniet volop!

Gister heb ik samen met nog een paar andere de fietstocht door Shanghai gedaan! Wat een ervaring is dat zeg!!! Je moet je voorstellen in een stad met meer dan 19 miljoen inwoners, waar het verkeer een regelrechte chaos is. Ga daar maar eens tussen fietsen. Wat een ervaring! De fiets-tour zou 3 uur duren maar, heeft uiteindelijke 4,5 uur geduurd! Een hele ervaring zeg, had nooit gedacht dat ik het ooit zou gaan doen. De tour was door het gedeelte van de stad Puxi, dit is aan de andere kant van de rivier. We hebben dus eerst gezellig in de metro gezeten... En vervolgens toen we aankwamen stonden de fietsen al op ons te wachten. We konden kiezen tussen een mountainbike of een city-bike. Ik koos natuurlijk voor de city-bike! Kon ik uiteraard met tas in het mandje voorop doen haha!

Eerst hebben we een stukje gefietst over de grote weg, vervolgens kwamen we in een klein straat en konden we foto's maken. Je merkte niets meer van alle drukte in de stad. Zo onzettend leuk! Vervolgens zijn we naar Taikang Road gegaan. Hier is een gedeelte met allemaal kleine straatjes, kleine winkeltjes, restaurantjes en bars! Super leuk, en gelijk een foto gemaakt van de plattegrond zodat, ik er nog een keer heen kan gaan! Vervolgens zijn we naar het huis geweest van een oud-premier. Je ziet precies hoe men vroeger geleefd heeft. Geen matras, maar gewoon een houte plank, waar men op moest slapen!

Daarna zijn we naar de antiekmarkt geweest, ook zeker de moeite waard om nog eens heen te gaan! Ook zijn we naar Xintandi geweest, dit is het moderne gedeelte van Shanghai, het luxe gedeelte met allemaal leuke terrasjes! Bleek, dat we daar al eens waren geweest, alleen was dat s avonds dus dat kwartje viel pas later!

Vervolgens zijn we naar de oudste straat van Shanghai gegaan, als je ziet hoe men daar leeft... Bedank je je toch wel even hoe goed wij het hebben in Nederland. één huis waar in totaal 19 families wonen.. Dat kan toch helemaal niet?!!

Als afsluiting zijn we naar Shanghai Confucian Tempele geweest! We kregen daar een rondleiding en hebben daar even uitgerust van de tocht!

Het was echt een geweldige ervaring, om nooit meer te vergeten en misschien nog wel een keer te doen!

Wist je dat.... de stoplichten hier anders werken? Als het rood is, en het moet groen worden gebeurd er het volgende: rood, oranje en dan pas groen! Apart he?!

Na de tour ben ik lekker terug gegaan naar huis, heerlijk in het zonnetje gezeten op het balkon en vervolgens klaar gemaakt om met Dwayne naar de stad te gaan. Ik kwam er achter dat ik de bund (skyline) helemaal nog niet s avonds had gezien! Wauw, wat een lichten en wat een drukte! Iedereen wilt dat natuurlijk meemaken!
Vervolgens lekker gegeten, en daarna een drankje gedaan bij het Raddison hotel, op de 47e verdieping waar je een ontzettend mooi uitzicht hebt over de stad!

Een aantal dagen geleden heb ik mijn 3e tour gegeven! Dit keer was het Fransen. Het waren super leuke mensen en konden zo goed Engels spreken. Ik was helemaal verbaasd! Ik heb ook tegen ze gezegd dat ik het heel goed vond, aangezien de meeste Franse mensen het vertikken om Engels te leren! Hier moesten ze uiteraard wel om lachen!

Deze week heb ik de hele week avond-dienst! Gelukkig ben ik maandag en disndag weer heerlijk vrij en ga ik zeker weer iets ondernemen!

Heb ook besloten om met Maxime (huisgenootje) naar Suzhou te gaan! Super leuk, even weg van de drukte! We moeten nu nog even kijken wanneer we dat precies gaan doen, waarschijnlijk halverwege september!

Morgenochtend voordat ik moet werken, ga ik mijn gemaakte pak passen! Ik ben erg benieuwd hoe het is geworden en zelfs wel een beetje zenuwachtig!

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs en een dikke kus!!

  • 25 Augustus 2010 - 10:59

    Michael:

    haha, vet grappig die foto's van die waslijnen met kleding.. haha. Maar zeker zo mooi vind ik die kleine huisjes en straatjes.En die foto van "happy"... wat een blijhoofd hihih xx

  • 25 Augustus 2010 - 17:13

    Jeanette:

    Hi, dit is toch wel wat anders dan Hardewijk. haha. Ik vind het helemaal te top, om alles te lezen. Wat geweldig van je!!!

    Tot gauw weer,

    Liefs Jeanette en de rest.

  • 27 Augustus 2010 - 14:44

    Tom:

    Je bent echt een held! Geweldige foto's , leuke verhalen en we kunnen zien dat je het echt enorm naar je zin hebt!

    Liefs en kusjes

    btw nu kunnen we al zeggen nog iets meer dan 3 weekjes ;-)

  • 29 Augustus 2010 - 10:41

    Ellen:

    wat een lef heb jij om door dat verkeer te fietsen!!! mooie subtiel gemaakte foto's van de andere kant van Sjanghai..lijkt wel wat op chinatown in Singapore..heerlijk om nog steeds die "big smile" te zien...
    dikke kus

  • 29 Augustus 2010 - 10:57

    Julie:

    Woow jij durt!!
    Kos was ook erg,, maar daar liep ik dan ook liever :p
    mooi om te zien dat je zo geniet en goed gaat, die lach, geweldig om die iedere keer weer te zien:)
    geniet er maar van!
    ik ga snel weer je verhalen en je foto's volgen!!

    liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Latoya

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 58105

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 12 December 2013

Nieuw Amsterdam - Holland America Line

25 November 2010 - 19 Maart 2011

Stage lopen op een cruiseschip!

11 Juli 2010 - 04 November 2010

Shanghai

Landen bezocht: