Storm, tempels , tours geven en genieten! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Storm, tempels , tours geven en genieten! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Storm, tempels , tours geven en genieten!

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

20 Augustus 2010 | China, Shanghai

Lieve iedereen!!

Eindelijk lukt het, om weer een verhaal te schrijven! De internetverbinding heeft het hier een aantal dagen niet zo goed gedaan! Ik moet zeggen dat is best frustrerend hoor!

Alles gaat nog steeds erg goed. Alweer bijna zes weken van huis en ik blijf geloof ik in herhaling vallen maar, de dagen gaan zo ontzettend snel! Er is weer een hoop gebeurd in de afgelopen week!

Afgelopen maandag was ik lekker vrij, had s middags een gesprek met 2-Shanghai. Dit is de organisatie die ervoor zorgt dat alles goed verloopt. & waar we terrecht kunnen als er problemen zijn. Gelukkig is er bij mij niets aan de hand en hebben we een gezellig gesprek gehad. Daarna ben ik toch maar, alle papieren weer in orde gaan maken met betrekking tot soliciteren voor mijn volgende stage. Ik heb nog niets leuks gevonden dus, dat word nog een hele puzzel. Ik heb namelijk nog steeds niets gehoord van Holland America line en ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen...

Dinsdag had ik late dienst, betekend dat ik om 16.00 moet beginnen met werken! Op weg naar de expo zag de lucht er al behoorlijk donker uit! En in een keer barste het helemaal los! Onweren, bliksem en uiteraard de regen erbij! Wat een sensatie! En het zag er ook echt super mooi uit.
Hier in Shanghai kan het de hele dag mooi weer zijn maar, ook ineens het andere uiterste naar voren komen. Dit was dus werken in onze geweldige fel onranje regenjas! En de Chinezen maar lachen!

Woensdag was ik ook heerlijk vrij. We zijn met 4 meiden naar een van de vele tempels geweest. Super mooi om te zien, moet zeggen dat de tempels behoorlijk op elkaar lijken. Maar, het blijft mooi om te zien! Daarna zijn we even lekker de winkels in gedoken en als afsluiting zijn we naar de Fabric Market geweest. Hier kun je kleding laten maken, precies op maat en zoals jij het wilt. Ik heb een 3-delig pak laten maken. Een coubert, pantalon en rok. Volgende week mag ik het pak komen passen en nu maar hopen dat het in één keer past! Het pak is grijs, met een lichte streep erin.. Moeilijk om uit te leggen.. Zal er een foto van maken als het pak eenmaal klaar is!
S avonds, weer heerlijk chinees gegeten, dit was namelijk ook alweer een tijd geleden! We moeten het eten met stokjes natuurlijk wel bijhouden hé!

Sinds gister zijn mijn vroege diensten weer begonnen... Wel weer even wennen hoor! Vanaf maandag heb ik weer late dienst. Ik moet zeggen ik vind beide diensten erg fijn!

Gister heb ik mijn eerste VIP-tour gegeven. Dit houdt in dat je een rondleiding over het paviljoen moet geven aan de VIP's. Dit was echt super leuk en ook leerzaam! Er was een congress in de Kroon, waar ook een rondleiding bij in zat begrepen. De tour was wel in het Nederlands. Opzich wel fijn voor de eerste keer... En tot mijn grote verbazing heb ik vandaag weer een Nederlandse tour gegeven. De mensen waren er tevreden en heb zelfs nog een klein kadotje gekregen. De ouderwetse delfsblauwe klompjes. Super attent en leuk om zo eens verrast te worden.

Aanstaande dinsdag is mijn vrije dag, en dan staat er een fiets-excursie op de planning! Onwijs leuk. Op die manier zullen we alle kleine straatjes van Shanghai ontdekken. Ik hoop niet dat het al te warm is haha! Maar, we gaan het meemaken. De tocht duurt 3 uur en ben erg benieuwd wat ik van verwachten.
* Femke: Ik heb naar je geluisterd hoor! Bedankt voor de tip. En ik hoor graag nog meer tips!!

De samenwerking met de chinezen gaat steeds beter. Eén meisje Julia, is ontzettend lief en schattig! Ze heeft zelfs een briefje gemaakt, wat ik hier zeker nog moet gaan doen! Dus voorlopig hoef ik me nog niet te vervelen!

Elke dag op het werk, leren we een zinnetje. De chinese leren het Nederlandse zinnetje en wij in het Chinees. Heel leuk om elkaar te zien stuntelen met de woorden!

Dit waren tot nu toe mijn hoogtepunten van afgelopen week!!

Tot snel,
Liefs

PS. Bedankt voor alle leuke reacties! Vooral blijven doen hoor! Echt top!!

  • 20 Augustus 2010 - 19:39

    Ellen:

    hay lieverd....

    En nog steeds die happy smile op je gezicht...SUPER..!!!

    Al een wierookje en gebedje gedaan bij de Boedha's voor je mams??

    Ik blijf genieten van je verhalen en foto's!!!

    Knuffels

  • 21 Augustus 2010 - 05:20

    Michael:

    Mooi die tempeltjes!! Maar het moet wel een beetje snel beter weer worden hoor... maar fijn dat die chineesjes lief voor je zijn ;-) x

  • 23 Augustus 2010 - 06:18

    Hans:

    Had ik het toch goed.
    Zag je lopen met een groepje blanken.
    Dus maar even op je naam gezocht.
    Ik ben 22 aug.teruggekeerd,naar Manila.
    Zat in Shanghai voor Shanghai Shipping co,5de reis alweer.

    Groetjes,
    Hans.


  • 23 Augustus 2010 - 13:15

    Suus En De Mannen:

    Hey kanjer!!!
    Mama al aan de skype hoorde ik , fijn dat jullie elkaar dan ook kunnen zien;-)
    Heerlijk om alle verhalen zo van ver af te volgen!!
    Super trots op jou!!
    Unieke ervaringen , waar je je hele leven op terug kan kijken....

    Liefs en heel veel knuffels van Bob, Suus , Bart en Tygo

    :-x

  • 23 Augustus 2010 - 17:14

    Latoya:

    Hey Hans,

    Super bizar om dit bericht van je te lezen! Ik hoop ook echt dat je mijn reactie zult lezen.
    Waar heb je me gezien? Wanneer?
    Hoe komt het dat je niets tegen me hebt gezegt?
    Kom je nog een keer naar Shanghai?
    Hoe gaat het met je?
    Wat een vragen zeg...

    Wacht op je reactie.

    Groetjes,
    Latoya

  • 23 Augustus 2010 - 17:47

    Hans:

    sallydej@gmail.com

    Gr.
    Hans

  • 24 Augustus 2010 - 19:21

    Sarah:

    Ik vind het echt zo leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien. Je bent dan wel ver weg, maar volgens de foto's en verhalen niks veranderd, je blijft een positieve, enthousiaste, vrolijke, sterke mei.
    ik vind je top!
    jammer dat je nog altijd niks hebt gehoord van je volgende stage, ik maar denken dat ze je daar niet konden weigeren. ik hoop dat je snel een nieuwe leuke ingeving krijgt en er weer vol oor kunt gaan.
    xx

  • 24 Augustus 2010 - 21:24

    Juul:

    He schat!!

    het blijft leuk om al je verhalen bij te houden, en idd wat gaat de tijd toch allemaal snel! vind het nog steeds zooo leuk voor je en ben zoo trots op je dat allemaal doet en kunt!! wat geweldig om nog steeds die lach van je te zien!! geniet er nog maar van ga weer snel genieten van je verhalen en foto's!! die tempels daar zien er trouwens erg mooit uit!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Latoya

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 58053

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 12 December 2013

Nieuw Amsterdam - Holland America Line

25 November 2010 - 19 Maart 2011

Stage lopen op een cruiseschip!

11 Juli 2010 - 04 November 2010

Shanghai

Landen bezocht: