12 days left...... - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu 12 days left...... - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

12 days left......

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

23 Oktober 2010 | China, Shanghai

Lieve iedereen!

Nog maar 12 dagen en dan zit mijn avontuur hier in Shanghai er weer op. Ik wil helemaal nog niet naar huis haha! Nee, gekkigheid! Ik heb hier een fantastisch tijd gehad maar, wil erg graag mijn vrienden en familie weer zien! Ik geniet nog volop van mijn laatste dagen en zal deze ervaring nooit meer vergeten.

Vorige week heb ik een dagje meegelopen met VIP-Bediening, dit was echt super leuk! Heerlijk weer een beetje de horeca-tijden werken. Er was die dag een event in de Kroon, dit betekend veel presentaties en soms een klein beetje saai. Op het moment dat er presentaties zijn, kunnen wij(personeel) helaas niet veel doen. Het was een partij van Rotterdam en hierbij was Ruud Lubbers aanwezig. Super leuk want, ik mocht hem bedienen. Gelukkig hadden ze allemaal vertrouwen in mij, dat het goed ging komen! En ja hoor, ik ben het nog steeds niet verleerd! Gelukkig maar, want als ik eenmaal weer in Nederland ben zal ik vast en zeker weer in de horeca werken hihi!

Als het goed is kan ik deze week nog een dagje meelopen met het management. Ik ben erg benieuwd hoe dit zal zijn. Ook is het nog de vraag of het gaat lukken. Ik wacht rustig af. Afgelopen week lekker gezellig met z'n alle gegeten, en uiteraard voetbal gekeken. Er werd een toernooi georganiseerd tussen verschillende paviljoens, en Nederland deed natuurlijk ook mee! Ze hebben tot nu toe alle wedstrijden gewonnen en morgen is de finale. Gelukkig kan ik dan weer kijken, tenminste als het droog is! Het regent namelijk vandaag al de hele dag en het voelt gewoon weer als Nederland. Vandaag was ik lekker vrij, en morgen mag ik weer in mijn oranje regenjas op het paviljoen staan!

Vandaag nog wat kleding laten maken en vanavond lekker rustig aan doen, met dit weer wil je liever ook niet naar buiten! Ik hou namelijk, niet zo van de regen haha!

Volgende week hebben wij op het Nederlands Paviljoen een staff-party, dit is voor elk personeelslid toegangelijk. Vanaf morgen gaat onze laatste week in en staan er allemaal leuke dingen op het programma. Zaterdag en zondag hebben we andere werktijden en zal er waarschijnlijk iets georganiseerd worden. Wat precies?! Dat is voor ons ook nog een verassing. Zoals het er nu uit ziet, zijn we gewoon vrij na 31 oktober, dit is verder nog even afwachten.

Langzaam al even alle spulletje weer bij elkaar rapen en kijken of het allemaal nog gaat passen in mijn koffer.... Dit word nog een hele klus! Dus ik begin er maar vroeg mee, voor als het niet gaat passen... Kan ik altijd tenminste nog een tweede koffer aanschaffen.

Je maakt hier van alles mee op de expo! Je praat met zoveel mensen uit verschillende landen, je hoort de reacties over het Nederlandse Paviljoen en praat over van alles en nog wat. Als er een spanjaard voorbij komt, probeer ik wat Spaans te praten. Hetzelfde geld voor een Duitser en Fransman. Echt super leuk om met al die mensen in contact te komen. Ook zij vinden het leuk om eens een praatje te maken met een westerling.

Tot slot!
Ik heb een fantastische tijd hier gehad, zoveel leuke mensen leren kennen waar ook zeker een aantal mooie vriendschappen uit voort bloeien. Het is een ongelovelijke ervaring, leven in een andere wereld, met andere mensen, en vooral dat je de taal niet kunt spreken! Zie maar eens te overleven! Ik ben heel erg benieuwd hoe het weer in Nederland ga vinden. Er werd mij eens de vraag gesteld: wat ga je het meest missen? Hierop heb ik eindelijk een antwoord, dat is mijn mama en mijn vrienden!

Ik hoop jullie allemaal snel in Nederland te zien!

Liefs, en tot snel!

  • 23 Oktober 2010 - 10:47

    Darielle:

    Hej meis,

    Klinkt echt allemaal helemaal geweldig...
    Geniet nog zeker even van die 12 dagen hoor want ik weet uit ervaring dat je een beetje naar huis gaat leven en daar meer mee bezig bent dan genieten!!
    HEt weer zal niet heel veel veranderen ben ik bang voor je hier regent het ook:S
    NOu tot snel..

    liefs Darielle

  • 23 Oktober 2010 - 17:48

    Esther Meijners:

    Hallo Latoya,

    wat een avontuurlijke stage heb je, geweldig om te lezen over je ervaringen. Nog veel plezier de laatste dagen daar en tot op school.

    Lieve groet,
    Esther Meijners

  • 26 Oktober 2010 - 06:24

    Julian:

    uhm....this is in Dutch...

  • 26 Oktober 2010 - 18:55

    Annelieke:

    Hey lieve stinkert,

    Wat zie je er goed uit op de foto's! Geniet nog even van de laaste dagen. Heel leuk om je bijna weer te zien!!!
    Tot snel!

    XXXX

    Stinkert

  • 27 Oktober 2010 - 19:23

    Sarah:

    wat een prachtige bericht. Je bent echt de liefste schat! Ik kijk uit naar je terugkomst.
    xx

  • 31 Oktober 2010 - 18:52

    Carlos:

    me an gustado tus fotos y tu tambien se te ve mui feliz un abrazo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Latoya

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 58061

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 12 December 2013

Nieuw Amsterdam - Holland America Line

25 November 2010 - 19 Maart 2011

Stage lopen op een cruiseschip!

11 Juli 2010 - 04 November 2010

Shanghai

Landen bezocht: