Eindelijk ben ik er!! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Eindelijk ben ik er!! - Reisverslag uit Shanghai, China van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Eindelijk ben ik er!!

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

15 Juli 2010 | China, Shanghai

Ni hao!!

Zondag 11 juli was het dan eindelijk zover!! Samen met mama en mijn lieve vriendje zijn we naar Schiphol gereden. Daar werden we opgewacht door het team van Skills Heroes. We kregen de gelegenheid om afscheid te nemen iedereen en vervolgens liepen we gezamelijk naar de incheckbalies! Toen werd het toch wel echt spannend hoor! Heb ik niet teveel meegenomen? Is mijn koffer niet te zwaar?! En ja hoor, Latoya had een iets te zware koffer. Hoe krijgt ze het toch voor elkaar he?!

Na al het gebeuren op Schiphol konden we eindelijk in het vliegtuig plaats nemen... De vlucht duurde 9 uur en 55 minuten! Na een lange vlucht kwamen we aan in Shanghai. Wauw wat een stad zeg! We kwamen buiten en kregen gelijk een klap van de warmte! Het is hier erg benauwd met een hoge luchtvochtigheidsgraad. Hier werden we opgewacht door het team i2-Shanghai. Zij begeleiden ons tijdens ons verblijf hier in Shanghai. Alles is dus perfect geregeld. We hebben een welkomspakketje gekregen waarin het volgende zat: een telefoon, pas voor de EXPO en uiteraard een metro pas. Na ons lekker te hebben opgefrist zijn we heerlijk Chinees wezen eten. Dit is echt super lekker, veel beter dan ik had verwacht! De volgende dag (dinsdag) zijn we naar Financial Tower geweest waar je een heel mooi uitzicht hebt over de stad. Nja, normaal gesproken!! De lucht is hier heel bewolkt dit komt door de smog. Dit kan dus zeker het uitzicht belemmeren. Daarna zijn we naar de tuinen geweest en hebben we vrije tijd gehad. S avonds zijn we naar een Acrobatenshow geweest. Echt super leuk!

De volgende dag zijn we s ochtends voor het eerst naar de EXPO geweest. Wauw, wat is dat groot zeg! Je kan zeker zeggen dat het de grootste wereldtentoonstelling tot nu toe is! Hier zijn we welkom gegeten door de bedrijven. Daarna hebben we een teambuilding gehad met alle chinezen budies. Daar werk je mee samen gedurende aankomende 4 maanden. Het zijn echt super leuke chinezen en ik ben erg benieuwd hoe de samenwerking gaat verlopen.

Vandaag hebben we onze eerste training gehad op het paviljoen. We hebben heel veel informatie gekregen en zelfs huiswerk gekregen om alles over het paviljoen te kunnen vertellen. Uiteraard gaat vanaf nu alles in het Engels!

Morgen heb ik mijn eerste werkdag. Dit is een paar uurtjes meelopen met de studenten die hier al een paar maanden werken. Een aantal gaan er zondag weer naar huis toe. Wij moeten deze mensen dus kunnen overnemen. Waarschijnlijk hebben we zondag een test om te kijken of we alle informatie goed in ons hoofd hebben.

Ik hoop dat ik jullie nu een goede indruk heb kunnen geven over de eerste paar dagen in Shanghai!!

Mijn adres hier is:
Lane 450 Hongfeng Road
Jinqiao Export Processing Zone, Pudong
Shanghai 201206, China
Kamernummer: 525
* Waarschijnlijk veranderd dit kamer nummer nog per 1 augustus.

Ik wil iedereen bedanken voor alle lieve smsjes en berichtjes!! Echt super lief. Ik probeer alles zo snel mogelijk te bantwoorden! Jullie kunnen mij trouwens wel gewoon smsen op mijn Nederlandse nummer. Helaas kan ik hier niet mee bellen omdat, het ontzettend duur is! Skypen is natuurlijk een goede oplossing!!

Liefs en tot snel!

  • 15 Juli 2010 - 14:49

    Tom:

    Ben echt trots op je lieverd!
    Heel veel plezier en succes!

    Liefs

  • 15 Juli 2010 - 20:48

    Heidi:

    hoi, erg leuk om je te volgen.....en wat heb je al veel gezien in die paar dagen
    veel plezier nog.

    gr heidi

  • 17 Juli 2010 - 19:34

    Ellen:

    Super GAAF dat jij dit allemaal doet...Ben ongelofelijk trots op jou!!! liefs

  • 30 Augustus 2010 - 13:33

    Ingrid Beke:

    Hoi Latoya, wat zul je naast hard werken ook enorm genieten ! Een ervaring die niemand je ooit meer afneemt. Heel veel plezier nog gewenst.

    Groetjes, Ingrid Beke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Latoya

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 58061

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 12 December 2013

Nieuw Amsterdam - Holland America Line

25 November 2010 - 19 Maart 2011

Stage lopen op een cruiseschip!

11 Juli 2010 - 04 November 2010

Shanghai

Landen bezocht: