Pisa, Katakalon & Monte Carlo - Reisverslag uit Katakalós, Griekenland van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Pisa, Katakalon & Monte Carlo - Reisverslag uit Katakalós, Griekenland van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Pisa, Katakalon & Monte Carlo

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

14 September 2013 | Griekenland, Katakalós

Hello allemaal,

Inmiddels alweer ruim 3 maanden aan boord en het begint al aardig op te schieten. We zijn zojuist aan de laatste cruise begonnen naar Istanbul en de Griekse eilanden en zullen volgende week weer aankomen in Venetie. Ook voor de laatste keer. Best raar, maar aan de andere kant ook erg leuk om weer iets nieuws in het vooruit zicht te hebben.

Afgelopen cruise is alles erg goed gegaan en heb ik weer veel mogen zien en doen. Zoals als eerste in Monte Carlo naar het beroemde casino geweest, super leuk! Er staan allemaal mooie auto's, iedereen is netjes gekleed echt een film momentje. En uiteraard de middag afgesloten met een heerlijk ijsje haha.

Daarnaast heb ik ook de trein genomen naar Pisa! We waren namelijk in de haven Livorno, en dan is het ongeveer 20 minuten met de trein naar Pisa. Het was een super warme en mooie dag en ook daar weer een hoop foto momentjes. Pisa stond toch echt op het lijstje om te bezoeken.

In Corfu heerlijk met de meiden gezwommen, gewoon lekker rustig aan gedaan en genoten van het lekkere weer. En het zelfde geldt voor Katakalon, een scooter gehuurd en gewoon lekker rond getoefd en vervolgens lekker genoten op het strand. Voor de rest begint het in de Italiaanse havens al wat frisser te worden en merk je dat we in het naseizoen reizen.

Deze cruise natuurlijk weer een aantal leuke dingen in het vooruitzicht, zoals in Katakalon lekker een scootertje huren en rond toeren. Om vervolgens weer op het strand te eindigen. Dit zelfde geldt voor Lesbos en Kusadasi, wie weet besluit ik nog om een excursie te gaan doen... Maar dat is nog even afwachten. En voordat we het weten zijn we weer in Venetie! Voor de laatste keer naar de verschillende Italiaanse havens om vervolgens weer in Barcelona aan te komen. Hopelijk kan ik dan s middags de wal op, aangezien ik de afgelopen keren niet zoveel geluk heb gehad! Maar aan de andere kant, de vorige keer in Barcelona lekker koffie gedronken met me vriendinnetje Lydia, die op dit moment in Barcelona woont.

Als we eenmaal in Barcelona aangekomen zijn, maken we nog een route van 7 dagen langs verschillende Spaanse havens om vervolgens weer in Barcelona aan te komen. En dan is het toch echt tijd voor de oversteek... 7 dagen op zee richting Fort Lauderdale! Nieuwe route en nieuwe havens. Daar kijk ik zeker naar uit!

Op dit moment ben ik weer werkzaam aan de telefoon, even weer wennen maar tot op heden gaat het me best goed af haha!

En natuurlijk niet te vergeten 2 oktober ben ik een hele dag vrij! Dus ook daar kijk ik super erg naar uit!

Ik hoop dat jullie dit weer met plezier gelezen hebben en vergeet niet om even een berichtje te plaatsen!

Ik zal nog even genieten van de aankomende Griekse havens en uiteraard aan jullie denken.

De vraag van de dag:
Kan ik ook water en cola bestellen bij de zelf service kioks van de excursies?
Nee, helaas niet mevrouw dit is alleen voor excursies....... ;)

Tot snel, voordat we het weten is het alweer 8 december....

Liefs, en dikke kus

• 14 September 2013 - 17:13

A.Ribberink-Hegen:

Weer gezellig mee geweest op jouw reizen, die je zo boeiend beschrijft.
    Tot het volgende verslag. Lieve groeten, A.Ribberink

• 16 September 2013 - 11:05

I.Beke:

Latoya,

wat gaaf om als het ware een stukje mee te mogen reizen.
    Gdeniet van alles wat je doet.
    Met vriendelijke groet,

Ingrid Beke

• 17 Oktober 2013 - 23:21

Chris Hukkelhoven:

Hallo Latoya

Via google ging ik rondkijken naar reisverslagen over het werken op de holland-america lijn en kwam jouw verhalen tegen.
    Ik zit mommenteel te overwegen om het te doen voor een seizoen.
    In 2010 ben ik al gaan backpacken en ben er toen een beetje verslaafd aan geraakt aan het reizen maar de koste zijn vaak niet te doen en dit lijkt mij dan de beste oplossing.
    Ik wil dan werken in de keuken wat ook mijn beroep is, en weet dat het hele harde en lange dagen zijn maar ik lees vaak wel verschillende verhalen over de vrije tijd die je hebt, hoelang je aan wal bent enzo en pauzes aan boord en vrije dagen. Wat ik van je verhalen lees heb je er zeker geen spijt van en zie je veel van de wereld. Kan je me daar iets meer over vertellen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,