Venetië, Sicilië en Istanbul - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Latoya Jong - WaarBenJij.nu Venetië, Sicilië en Istanbul - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Latoya Jong - WaarBenJij.nu

Venetië, Sicilië en Istanbul

Door: Latoya

Blijf op de hoogte en volg Latoya

10 Juli 2013 | Turkije, Kusadasi

Lieve allemaal,

Ik geloof dat het weer hoogtijd is voor een mooi reisverslag! Allereerst bedankt voor de lieve reacties, en degene die nog geen reactie hebben geplaatst gewoon doen!

Zoals ik in het vorige verslag al had aangegeven waren we vorige week 2,5 dagen in Venetië, en ja ik heb het gelijk mogen bezichtigen! Het S. Marco plein natuurlijk. Met een water taxi kun je vanaf het schip naar Venetië toe, het duurt ongeveer 15 minuten. Je kunt op verschillende plaatsen uitstappen, een soort bus is het maar, dan op water! Heerlijk rond gelopen en natuurlijk van een ijsje genoten! De volgende dag zelf nog even rondgelopen in Venetië, echt super mooi en absoluut de moeite waard. Dezelfde avond hadden we een gemaskerd bal, dus gelijk een mooi masker gescoord! (Foto's volgen) de officieren dan dan met de gasten, en de gasten kunnen een flesje champagne winnen!

Ook zijn we naar Sicilië geweest, wauw wat een mooi eiland! We zijn naar de plaats Taormina geweest. Met de taxi is de duur zo ongeveer 45 minuten, boven op een van de vele bergen! Een schitterend dorpje met een fantastisch uitzicht!

En ook in Corfu ben ik even de wal op geweest, rondgelopen in Corfu stad en uiteraard allerlei winkeltjes bezocht! In bijna elke haven waren er zoveel leuke winkeltjes haha! Natuurlijk niet goed voor Latoya ;)!

En zo zijn er nog een aantal plaatsen die ik heb mogen bezoeken! Maar, de belangrijkste haven is natuurlijk Istanbul! Afgelopen zondag en maandag waren we daar! Aller eerst was er al een fantastisch uitzicht vanaf het schip! En op zondagavond was er een Turkse avond georganiseerd op het lido deck, met een buik danseres, Turkse hapjes en niet te vergeten de waterpijp. Het was echt super mooi opgezet en veel leuke reacties van de gasten mogen ontvangen. Zelf s avonds even op een terrasje genoten van een kopje thee! Heerlijk hoor, die Turkse thee haha! De volgende dag in middag de grote bazaar en de spijsmarkt bezocht. Wat een drukte, en wat een gekkenhuis! Maar het was zeker de moeite waard! En vanaf een afstand een aantal moskeeën mogen zien. Al met al een fantastisch dag.

Deze cruise zit er al weer bijna op, een goede cruise met een hoop Nederlanders. Rond de 200, inclusief de Belgische gasten. Een aantal reizen mee naar Barcelona, maar de meeste gaan in Venetië, van boord.

Nieuwe rondes, nieuwe kansen vanaf zondag! Vanaf dat moment, ben ik shift coördinator, een extra taak erbij gekregen en dus ook een extra verantwoordelijkheid. Daarnaast krijg ik ook een cashfloat, dus super spannend! Maar, na een aantal dagen gaat het vast allemaal goed komen. Elke dag gaat het steeds beter, dus ik geloof dat ik niet mag klagen!

Lieve allemaal, ik zie weer uit naar jullie reacties.

Liefs,

• 10 Juli 2013 - 22:38

Femke:

Hey Muts,

Wat klinkt dat allemaal goed en weer een paar mooie steden de je kan aanvinken op je lijstje.. Je boft maar!
    Ook alweer promotie gemaakt..dacht dat je het rustig aan zou doen :-p You go Girl!!
    Hier alles prima, woensdag sollicitatiegesprek...spannend, hou je op de hoogte.
    liefs en kus Fem

• 11 Juli 2013 - 08:08

Annie Ribberink:

Al weer zo'n fijn verslag. En al moet je ook wel eens werken, het is toch fantastisch wat of je allemaaql genieten mag. Maar ik drink liever een kopje thee geserveerd door jou op mijn vaste plaatsje in Kl.Zw.
    Zie nu al weer uit naar je volgende verslag. Lieve groeten, Annie Ribberink

• 11 Juli 2013 - 13:54

Agnes En Henk.:

Hallo Latoya.
    Wat leuk om steeds een stukje met jou mee te reizen.
    Super de hartelijke groetjses en veel werk en reis plezier.

• 14 Juli 2013 - 19:51

Daphne:

Klinkt goed hoor allemaal. Fijn dat je nog aardig wat tijd lijkt te hebben om aan wal te gaan en van de leuke steden te kunnen genieten! Have fun! xx

• 16 Juli 2013 - 13:03

Els:

Fantastisch, wat krijg je veel te zien! Ja, het gemaskerd bal was ook even te zien in de laatste uitzending. Leuk hoor. Wat doet een shift manager precies? Lekker werken en veel plezier!
    Bibi !

• 16 Juli 2013 - 15:12

Suus:

Kanjerrrr!!!!!
    Wat heerlijk om het vanaf hier een beetje te kunnen volgen !.
    En het verbaasd me weer helemaal niets dat je er meteen alweer een extra taak bij hebt ;-) ;-)....

Have Fun !!
    knuf v Suus

• 19 Juli 2013 - 18:38

Nico:

He Ukkie,
    Weet de kapitein al dat jij aan boord ben , en dat hij moet vrezen voor zijn baantje!
    Ik denk dat ik maar eens in Venetië moet komen kijken of het allemaal wel klopt :))